راهنمای جامع ابعاد و اندازه اینستاگرام-پست-استوری-IGTV (اپدیت 2021)

این نوشته شامل آموزش ویدیویی است. برای مشاهده vpn خودتون رو روشن کنید

برای مشاهده ویدیو در یوتوب لطفا VPN خود را روشن کنید

راهنمای جامع ابعاد اینستاگرام اپدیت 2021

مقدمه:

از پست گرفته تا IGTV یا استوری .آیا تاکنون برای شما این سوال پیش آمده که ابعاد دقیق هرکدام از تصاویر و یا ویدیو هایی که قصد داریم در اینستاگرام ارسال کنیم باید به چه اندازه ایی باشد که دقیقا با اینستاگرام سازگار بوده و با اپلود آنها در اینستاگرام به هیچ مشکلی از جمله برش قسمتی از تصویر یا ویدیو یا دفرمه شدن آنها بر نخوریم. در این مقاله قصد داریم در مورد ابعاد دقیق مورد نیاز برای ارسال بهینه عکس و ویدیو در قسمت های پست، استوری، IGTV، لایو و قابلیت جدید ریلیز صحبت کنیم.

در ویدیو زیر تمام توضیحات بصورت ویدیویی قرار گرفته . لطفا ابزار های دسترسی به یوتوب را روشن کرده و ویدیو را مشاهده کنید

کانال یوتیوب تکنولوژیست مگ

مفهوم AspectRatio به چه معناست

نسبت ابعاد تصویر یا Aspect ratio در واقع به نسبت عرض عکس در مقابل طول عکس اشاره دارد.

بعنوان مثال در نسبت 4:5 یا 9:16 عدد اول به عرض تصویر و عدد دوم به ارتفاع تصویر اشاره دارد. مثلا در نسبت 9:16 عرض تصویر تقریبا نصف طول تصویر است.

راهنمای جامع ابعاد اینستاگرام

این نکته ضروریست که نسبت عکس یا ویدیو شما با نسبت های استاندارد پذیرفته شده توسط اینستاگرام همخوانی داشته باشد در غیر اینصورت تصویر یا ویدیو شما توسط خود اینستاگرام برش میخورد تا با aspect ratio  اینستاگرام سازگار شود.

رزولوشن یا ابعاد عکس چیست

اندازه یا رزولوشن عکس به تعداد پیکسل هایی که طول و عرض تصویر یا ویدیو را میسازند اشاره دارد. همانند نسبت تصویر و نسبت ویدیو، رزولوشن تصویر و یا ویدیو نیز از دو عدد تشکیل شده که عدد اول تعداد پیکسل های عرض و عدد دوم تعداد پیکسل های طول را نشان میدهد. بعنوان مثال یک تصویر با رزولوشن 1080*1080 بزرگتر از یک تصویر با رزولوشن 50*50 است.

رزولوشن در اینستاگرام

واحد اندازه گیری رزولوشن، پیکسل یا به اختصار px است. در واقع نحوه نوشتن صحیح رزولوشن به شکل px*1080px1080 میباشد.

فشرده سازی محتوا در اینستاگرام

جالب است بدانید که زمانی که شما یک عکس یا ویدیو را به روی اینستاگرام اپلود میکنید، تصویر یا ویدیو شما چه در اپ چه در نسخه وب اینستاگرام با ابعاد کمتری به مخاطبین نمایش داده میشود.دلیل این کار فشرده سازی هایی است که اینستاگرام بر روی محتوای کاربران اعمال میکند.

اما سوالی که پیش می‌آید اینست که با توجه به فشرده سازی و تغییر ابعاد محتوا، آیا اصولا سایز محتوا اهمیتی دارد؟

بله قطعا،حتی با فشرده سازی اینستاگرام،شما باید محتوایی با ابعاد استاندارد مورد تایید اینستاگرام آپلود کنید تا بعد از فشرده سازی توسط اینستاگرام، کیفیت محتوای شما کاهش پیدا نکند و فشرده سازی تاثیر ملموسی بر کیفیت محتوا نگذارد.

نکته” از آپلود تصاویر با کیفیت بسیار بالا در اینستاگرام خودداری کنید چراکه باعث تاثیر منفی بر کیفیت تصویر یا ویدیو بارگزاری شده بعد از فشرده سازی توسط اینستاگرام میشود.

راهنمای جامع ابعاد و اندازه محتوا در اینستاگرام

در گذشته اینستاگرام تمامی پست ها را بصورت مربعی نمایش میداد اما اکنون چندین شیوه برای نمایش وجود دارد که در ادامه به معرفی تمامی آنها میپردازیم.

ابعاد پست های تصویری

پست مربعی (1:1) Square Posts :

گرچه اینستاگرام از پست های افقی و عمودی پشتیبانی میکند اما پست های مربعی تبدیل به یک انتخاب محبوب برای کاربران اینستاگرام شده بخصوص اینکه اینستاگرام تصاویر پروفایل را هم با نسبت تصویر 1:1 نمایش میدهد.

https://www.instagram.com/p/CID_vy-lub5/?utm_source=ig_embed

سوال اصلی اینست که چگونه محتوایمان را با نسبت 1:1 مربعی تولید کنیم؟

پیشنهاد ما اینست که عکس های خودتان را با ابعاد 1080px * 1080px تولید کنید. با اینکار اینستاگرام بعد از فشرده سازی، تصویر شما را بصورت مربعی و با کیفیت بالا به کاربران نمایش میدهد.

پست افقی (Horizontal Posts (16:9 :

اینستاگرام برای این نوع از پست ها نسبت ابعاد 1.91:1 یا 16:9 را پیشنهاد میدهد.توصیه میکنیم در هر حالتی ارتفاع تصویر خود را کمتر از 1080px نگذارید.

https://www.instagram.com/p/CG5dUfLBTw5/

پست عمودی (4:5) Vertical Posts :

بطور کلی پست های عمودی نسبت تصویر 4:5 دارند، هر نسبت تصویر بزرگتر همانند 4:6 یا 4:7 و… باعث میشود که محتوای شما توسط اینستاگرام برش بخورد.

برای تولید پست های با ابعاد عمودی توصیه میشود که عکس های شما با رزولوشن

1080px * 1350px تولید شوند. جالب است بدانید که اینستاگرام بعد از فشرده سازی تصویر، آن را با ابعاد 480px * 600px به کاربران نمایش میدهد.

https://www.instagram.com/p/CIaSFcCAbvG/

ابعاد پست های ویدیوی

اینستاگرام ویدیو های با نسبت تصویر 16:9 تا 4:5 را پشتیبانی نموده و ویدیو ها حداقل باید 30 فریم بر ثانیه باشند و فایل هم نهایت میتواند 4 گیگابایت باشد.

ابعاد پست های ورق زدنی

پست های ورق زدنی در اینستاگرام میتوانند عمودی، افقی و یا ترکیبی از آنها باشند و میتوانند شامل تصاویر و ویدیو نیز باشند.به هر حال زمانی که شما اولین ورق پست را انتخاب میکنید،تمامی ورق های بعدی باید نسبت ابعاد تصویر همانند تصویر اول را داشته باشند.مثلا اگر ورق اول پست شما یک عکس با نسبت ابعاد تصویر 1:1 باشد، تمامیورق های بعدی باید نسبت 1:1 را داشته باشند.

https://www.instagram.com/p/CHItR-njVQU/

ابعاد استوری اینستاگرام

شما میتوانید هر تصویر یا ویدیو با ابعاد تصویر حداقل 1.91:1 و حداکثر 9:16 را  در استوری ارسال نمایید.

بهترین سایز برای استوری اینستاگرام چیست؟

چون اکثر افراد ترجیح میدهند که استوری آنها تمام صفحه را دربر گیرد، توصیه ما استفاده از محتوایی با نسبت ابعاد تصویر 9:16 و با رزولوشن 1080px * 1920px باشد.

ابعاد استوری اینستاگرام

ابعاد IGTV

شما میتوانید ویدیو های عمودی با نسبت ابعاد تصویر 9:16 و یا ویدیو های افقی با نسبت ابعاد تصویر 16:9 را در IGTV ارسال نمایید.

برای ویدیو های عمودی (9:16) سایز مناسب ویدیو 1080px * 1920px بوده و برای ویدیو های افقی (16:9) سایز مناسب 1920px * 1080px میباشد.

ابعاد igtv

کاور ویدیو های IGTV

یک نکته دیگر که باید درمورد ویدیو های IGTV به آن توجه کنید، ابعاد کاور ویدیو IGTV است که نسبت تصویر آن میبایست 1:1.55 و رزولوشن آن 420px * 654px باشد.

نکته مهم دیگر آنست که اگر میخواهید کاور IGTV در صفحه اصلی پیج شما به خوبی نمایش یابد، باید متن کاور را در وسط کاور نوشته تا در زمان نمایش در صفحه اصلی پیج که نسبت ابعاد تصویر 1:1 دارد نوشته به طور کامل نمایش یابد.

ابعاد ریلیز اینستاگرام

همانند استوری ها، ریلیز ها نیز میتوانند محتوای با نسبت ابعاد عمودی، افقی و تمام صفحه را نمایش دهند.

توصیه میکنیم که محتوای با نسبت ابعاد تصویر 9:16 را جهت ارسال ریلیز انتخاب کنید.

ابعاد لایو اینستاگرام:

چون لایو ها از طریق گوشی و اپ اینستاگرام برگزار میشوند در نتیجه تمام صفحه هستند. در واقع نسبت ابعاد تصویر لایو اینستاگرام همان نسبت توصیه شده برای استوری ها یعنی 9:16 است.

اینفوگرافی ابعاد اینستاگرام:

اینفوگرافی ابعاد اینستاگرام

نتیجه گیری و سخن پایانی:

با اینکه شما نمیتوانید ابعاد لایو اینستاگرام را تغییر دهید اما میتوانید با تنظیم ابعاد مناسب برای پست ها، استوری ها، IGTV و ریلیز های خودتان محتوای با کیفیتی را با فالوور هایتان به اشتراک بگذارید و تولید محتوای با کیفیت باعث رشد فالوور ها، لایک ها  و نرخ تعامل پیج اینستاگرام شما میشود.

اگر دوست دارید سرعت جذب فالوور و لایک و رشد پیج خود را 10 برابر کنید تنها کافیست که از ربات اینستاگرام تکنولوژیست استفاده کنید.

ربات اینستاگرامی تکنولوژیست این قابلیت را داراست که مجموعه ای از فعالیت‌ها نظیر

فالو

آنفالو

لایک

کامنت

بازدید استوری

بازنشر پست

ارسال دایرکت

ارسال پست و استوری روی پیج اینستاگرام  درزمان ازپیش تعین شده را بصورت کاملا هوشمند و بطورخودکار در24 ساعت روز و7 روز هفته با سرعتی که شما تعین میکنید انجام دهد، تنها کافیست شما بعنوان راهبر و هدایت کننده ربات، دستورات و تنظیمات مورد نظر خود را در پنل ربات تکنولوژیست اعمال کرده و شاهد رشد فالوور و لایک و نرخ تعامل پیج اینستاگرام خود باشید.

رفتن به ربات اینستاگرام تکنولوژیست

منبع: Later

سعیدیگانه

سعیدیگانه

گیک و بنیان‌گذار و سردبیر وبسایت گیک تیوب | بلاگر و یه مهندس نرم افزار با هوشی متوسط که عاشق دنیای تکنولوژیه, کتاب زیاد میخونه, فعال حوزه تکنولوژیه, دوست داره به دیگران کمک کنه و درحال پرداخت سهمش از توسعه جامعشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا