معرفی پنج سایت فوق العاده برای دانلود عکس های با کیفیت بالا-مخصوص استفاده در اینستاگرام

این نوشته شامل آموزش ویدیویی است. برای مشاهده vpn خودتون رو روشن کنید

برای مشاهده ویدیو در یوتوب لطفا VPN خود را روشن کنید

پنج سایت مخصوص دانلود عکس های با کیفیت بالا رایگان

مقدمه

اینستاگرام با داشتن یک میلیارد کاربر ماهیانه فعال به یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی دنیا تبدیل شده که میلیونها کاربران به طور روزانه در تکاپوی تولید محتوای جذاب برای دنبال کنندگان خود هستند.

 با این اوصاف رقابت برای تولید محتوایی که بتواند دنبال‌کنندگان فعلی را راضی نگه داشته و توام با آن بتواند فالوور های جدید برای فرد به ارمغان آورد به شدت سنگین و سخت  شده  و انصافاً برخی از پیج های ایرانی در حال تولید با کیفیت ترین و استاندارد ترین محتوای ممکن در حوزه تخصصی فعالیت خود می باشند.

 اگر قصد تولید محتوای تصویری را داشته باشید انتخاب یک عکس مناسب باید بیشترین دغدغه و اولویت شما باشد چرا که تجربه نشان داده است که افراد به طور متوسط تنها کمتر از ۱۰ ثانیه برای مشاهده پست جدید شما وقت  صرف می کنند  چنانچه نتوانید در این فرصت کوتاه مخاطب را درگیر کنید مخاطب از محتوای تولید شده توسط شما به سادگی عبور کرده و به سراغ دیدن یک محتوای جذاب تر می‌رود. در پست های تصویری عنصر تصویر پست حرف اول و آخر را می‌زند و اهمیت انتخاب یک تصویر با کیفیت و جذاب برای یک پست چندین برابر انتخاب کپشن آن پست است البته این بدین معنا نیست که تمام تمرکز را باید صرفاً روی انتخاب عکس گذاشت بلکه برای موفقیت نیاز به داشتن یک کپشن کاملاً جذاب و درگیر کننده نیز هست.

حوصله خوندن متن رو نداری! ویدیوی این نوشته رو ببین

 

 

در این مقاله پنج وب سایت برتر برای دانلود عکس های با کیفیت بالایی که برای استفاده از آنها نیاز به هیچ حق استفاده یا کپی رایت نیست را به شما معرفی می کنیم با استفاده از عکس های این وبسایت ها خواهید توانست که پست های جذاب و درگیر کننده تولید کرده و فالوور جدید جذب کنید.

 بگذارید قبل از معرفی وبسایت ها مفهوم عکسهای رویالتی یا استوک را توضیح داده و سپس به سراغ معرفی وبسایت ها برویم.

مفهوم عکس‌های رویالتی یا استوک به چه معناست؟

 

اگر بخواهیم این مفهوم را توضیح دهیم باید به این نکته اشاره کنیم که اصولاً در دنیا از جنبه کپی‌رایت دو نوع محتوا می تواند وجود داشته باشد:

یا محتوای موجود دارای کپی رایت بوده که بدین معناست که برای استفاده هر فرد و یا ارگان دیگری به جز صاحب تصویر نیاز به اخذ مجوز از صاحب اثر است  که این خود معمولاً مستلزم پرداخت هزینه استفاده مجدد به مالک تصویر است و یا اینکه محتوای موجود دارای کپی‌رایت خاصی نبوده و تمام افراد می توانند بدون اجازه گرفتن از فردی  از آن محتوا استفاده نمایند.

 عکس ها نیز در زمره و زیر مجموعه محتوا قرار می گیرند. به عکس هایی که هیچ گونه کپی رایتی برای صاحب اثر نداشته و همگان مجاز به استفاده از آن هستند اصطلاحاً royalty image یا stock image گفته می‌شود.

درصورت استفاده از محتوای کپی رایت دار چه اتفاقی رخ میدهد؟

 

 باید عرض کنم که در صورتی که از محتوای کپی رایت دار بدون کسب مجوز استفاده نمایید با توجه به پلتفرمی که در آن از آن محتوا استفاده نموده اید جریمه خواهید شد.

بدون شک سخت گیر ترین شرکت در مورد مسئله کپی‌رایت در دنیا کسی نیست جز غول تکنولوژی دنیا شرکت گوگل و به خصوص سرویس یوتیوب  آن که با دقت بالا و بهره گیری از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی و سیستم پردازش تصویر  و ویدئو، چنانچه کاربری اقدام به بارگذاری محتوای کپی‌رایت دار از هر نظری(صوتی،تصویری،مالکیت معنوی و…) به روی پلتفرم یوتیوب نماید بلافاصله متوجه شده و کاربر را جریمه خواهد کرد.

 فیسبوک به عنوان شرکت مادر اینستاگرام قوانینی در جهت رعایت کپی رایت داشته که چنانچه فردی ناقض کپی رایت یک محتوا اعم از تصویری صوتی و مالکیت معنوی و غیره شود محتوا از روی اینستاگرام پاک و به کاربر هشدار های لازم جهت عدم تکرار مجدد نقض کپی رایت ارسال و چنانچه کاربر مجدد اقدام به نقض قوانین کپی رایت اینستاگرام کند اکانت او به صورت دائمی مسدود خواهد شد.

در نتیجه این موضوع، موضوع مهمی است که در استفاده از تصاویر و محتوایی که در روی پیج خود ارسال می‌کنید قوانین کپی رایت را رعایت کرده و از محتوای استفاده نمایید که کپی رایت نداشته و مشکلی برای شما در آینده به وجود نخواهند آورد.

در ادامه ۵ وبسایت برتر که در آن می توانید عکس های حرفه ای با کیفیت بالایی که کپی رایت ندارند را دانلود و در پست ها و استوری های خود از آن بهره ببرید را معرفی می کنیم.

وبسایت Unsplash

 

با داشتن یک میلیون عکس با کیفیت و کالکشن های متنوع  وب سایتUnsplash  بهترین گزینه ممکن جهت دانلود عکس های خارق العاده و با کیفیت و ابعاد بالا خواهد بود.

 

با داشتن یک میلیون عکس با کیفیت و کالکشن های متنوع  وب سایتUnsplash  بهترین گزینه ممکن جهت دانلود عکس های خارق العاده و با کیفیت و ابعاد بالا خواهد بود.

وبسایت unsplash

 

رفتن به وبسایت unsplash

 

وبسایت TONL

 

تنوع و خلاقیت باید در خط مقدم بازاریابی شما در اینستاگرام باشد اگر به دنبال دانلود عکس های خلاقانه و متنوع با کیفیت بسیار بالا هستید وبسایت TONL گزینه مناسبی برای شما قلمداد می شود.

وبسایت tonl.co

رفتن به سایت tonl.co

وبسایت Pixabay

 

اگر به دنبال تصاویر و حتی صدا های بدون کپی رایت برای استفاده در ویدیو ها و تصاویر خود هستید وب سایتPixabay  با داشتن بیشتر از ۱.۸ میلیون محتوای آماده استفاده شامل وکتور ها، ویدیو ها، تصاویر و صداها می تواند مشکل نداشتن منبع مطمئن برای دانلود محتوای  بدون کپی رایت  با کیفیت بالا را برای همیشه حل کند.

وبسایت Pixabay

 

رفتن به سایت pixabay.com

وبسایت Pexels

 

 برای دانلود تصاویر فوق العاده راجع به سبک زندگی به صورت رایگان می توانید از وب سایتPexles استفاده کنید.

قابلیت جستجوی عکس ها تحت قالب یک مجموعه با موضوع مشخص برای کاربران فراهم بوده و می‌توانید عکس‌های با کیفیتی را از این سایت دانلود نمایید.

وبسایت pexels

رفتن به سایت pexels.com

 وبسایت nappy

همانند وب سایت TONL وبسایت nappy نیز شامل عکس های منحصر به فرد و خلاقانه ای است که موضوعات مختلفی از جمله سبک زندگی فرهنگ‌های مختلف اقصا نقاط جهان را در بر می گیرد. تمامی عکس های موجود در این وب سایت تحت لیسانس Creative Commons Zero (CC0) license.  هستند که با خیال راحت می توانید هر طور که دوست دارید از آنها استفاده و یا آنها را ویرایش و مجدد منتشر نمایید.

وبسایت nappy

 

رفتن به سایت nappy.co

در این مقاله ۵ وبسایت که هر کدام شامل میلیونها عکس با کیفیت که کپی رایت ندارند را به شما معرفی کردیم با استفاده از این عکس ها و ترکیب خلاقانه آنها با دیگر المان های تصویری و نوشتن کپشن های گیرا و جذاب که مخاطب را درگیر خود کند، خواهید توانست که محتوای تصویری با کیفیت بسیار بالا و استانداردی را تولید و به جذب فالوور جدید در اینستاگرام بپردازید.

سعیدیگانه

سعیدیگانه

گیک و بنیان‌گذار و سردبیر وبسایت گیک تیوب | بلاگر و یه مهندس نرم افزار با هوشی متوسط که عاشق دنیای تکنولوژیه, کتاب زیاد میخونه, فعال حوزه تکنولوژیه, دوست داره به دیگران کمک کنه و درحال پرداخت سهمش از توسعه جامعشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا