مقدمه:
در مقاله “معرفی و آموزش کامل بخش آمار اینستاگرام insights-اپدیت 2021” بخش insights اپلیکیشن اینستاگرام را به طور کامل معرفی کردیم. اما در این مقاله قصد داریم مفاهیم و اصطلاحات مربوط به آمار اینستاگرام که در پایین پست ها و یا در قسمت استوری ها هستند را توضیح دهیم.
بعد از فعال سازی اکانت بیزینسی یا سازنده یکی از تغییراتی که رخ می دهد این است که در پایین پست های شما یک گزینه به اسم view insights اضافه می گردد که با لمس کردن آن اطلاعاتی در مورد آن پست برای شما نمایش می یابد،همچنین تغییر دیگر، اضافه شدن بخش آمار به استوری هاست که در این بخش نیز آمار و اطلاعاتی درباره استوری در اختیار ادمین پیج اینستاگرام قرار میگیرد که در این مقاله هر دو بخش را به صورت جامع بررسی خواهیم کرد.
بخش view insights پست ها:
با لمس گزینه view insights در پایین پست اینستاگرامی خود یک صفحه برای شما باز می شود که در بالای آن صفحه چهار اکشن تعداد لایک،تعداد کامنت، تعداد بازنشر پستو تعداد ذخیره شدن پست با آیکون نمایش داده شده و تعداد تعاملات دریافتی هر بخش مشخص است.
در پایین تر از این بخش با دو آمار سر و کار داریم که عدد سمت چپ تعداد بازدید پروفایلی است که به واسطه انتشار این پست دریافت کرده اید و عدد دیگر نیز Reach یا تعداد اکانتهای یکتایی است که تا آن لحظه پست شما را مشاهده کرده اند.
برای مثال در مورد این پست تعداد 974 اکانت یکتا پست را مشاهده و ۹ نفر آنها بعد از مشاهده این پست صفحه پروفایل پیج اینستاگرام صاحب پست را نیز بازدید کردند و پست ۸۶ لایک ۸ کامنت ۵ بازنشر و ۷ ذخیره شدن را دریافت کرده است. ۹ نفر از ۹۷۴ نفری که پست را مشاهده کردهاند آن را ذخیره نموده اند که بعداً بتوانند مجدد آن را مشاهده کنند.
بخش Intraction:
در این بخش آمار تعاملات مربوط به پست نمایش داده می شود که در این مورد تعداد افرادی که بعد از مشاهده این پست صفحه پروفایل پیج اینستاگرام صاحب پست را نیز مشاهده کرده اند ۹ نفر می باشند.
بخش Discovery :
دراین بخش اطلاعات مربوط به اینکه چند نفر محتوای شما را دیده اند و چگونه آنرا پیدا کرده اند ارائه شده است.
این بخش شامل اصطلاحاتی است که در ادامه تمامی آنها را توضیح میدهیم همچنین با لمس ایکون i در کنار هر بخش میتوانید توضیحات مربوط به آنرا مشاهده کنید.
در این بخش ابتدا تعداد اکانت های یکتایی که پست شما را مشاهده کرده اند را می بینید و در پایین آن درصد اکانت هایی که فالوور شما نبوده اند اما محتوای شما را دیدهاند نمایش مییابد.
در مورد این پست ۹۷۴ اکانت در مجموع پست را مشاهده کردند که ۶ درصد آنها فالوور پیج نبوده اند و در ادامه چگونگی دیده شدن پست شما به تفکیک مسیر های ممکن نمایش می یابد.
در ادامه توضیح می دهیم که هر اصطلاح چه معنایی دارد.
Follows:
تعداد فالوور هایی که این پست توانسته است برای شما کسب کند یعنی فردی که فالوور شما نبوده پس از دیدن این پست شما را فالو کرده باشد.
Reach:
تعداد اکانت یکتایی که این پست را مشاهده کرده اند.
Impression:
تعداد باری که این پست توسط سایرین دیده شده است. ممکن است یک اکانت چند بار در زمانهای مختلف این پست را مشاهده کرده باشد و یا اگر پست شما در اکسپلورر نمایش یابد با هر بار مشاهده شدن توسط کاربری،یک عدد به میزان Impression شما افزوده می شود.
From Home:
تعداد باری که این پست در تایم لاین مخاطبان دیده شده است.
تایم لاین:
timeline همان صفحه خانه هر اکانت می باشد که در آن می تواند پست های افرادی که فالو کرده است را مشاهده کند.
چون در این مورد تعداد افرادی که فالوور پیج بودهاند، ۹۴ درصد افرادی که پست را مشاهده کرده اند را تشکیل می دهند در نتیجه تعداد افرادی که پست را از طریق صفحه خانه یا همان تایملاین خود دیده اند بیشتر از سایرمسیر های ممکن مشاهده پست است.
From Hashtags:
تعداد باری که دیگران پست شما را به واسطه هشتگ هایی که استفاده کردهاید مشاهده کرده اند.یعنی افراد یک هشتگ را جستجو نموده اند و بعد پست شما را مشاهده کرده اند.
From Profile:
تعداد باری که افراد این پست شما را به واسطه بازدید از صفحه پروفایل اکانت اینستاگرام شما مشاهده نموده اند. یعنی در صفحه اصلی پیج شما روی این پست زده و آن را مشاهده نموده اند.
From Explorer:
اگر پست شما توسط اینستاگرام محبوب شناخته شود و اینستاگرام پست شما را به اکسپلورر منتقل کند این گزینه به این بخش اضافه میشود و به معنای تعداد باری که پست شما در اکسپلورر اینستاگرام توسط دیگران دیده شده است می باشد.
From Other:
تعداد باری که پست های شما به واسطه یک روش به جز روش های معرفی شده در بالا توسط دیگران دیده شده است.
بخش Promotion:
در این بخش اطلاعات مربوط به تبلیغات اینستاگرام نمایش مییابد. در واقع شما چنانچه در کشورهای توسعه یافته زندگی کنید میتوانید در اینستاگرام محتوای خود را تبلیغ یا اصطلاحاً Promot کنید یعنی به ازای پرداخت هزینه تبلیغات، خود پلتفرم اینستاگرام پست شما را در معرض دید افرادی قرار می دهد که به موضوعاتی که شما در آن حوزه تولید محتوا میکنید علاقه مند هستند. این قابلیت برای ایرانیان در دسترس نمی باشد و به دلیل گران بودن نرخ ارز در کشور برای ایرانی هایی که درآمد دلاری ندارند مقرون به صرفه نیست.
بخش آمار استوری ها :
پس از تبدیل پیج اینستاگرامی خود به اکانت بیزینسی و یا سازنده یک بخش به استوری های شما اضافه می شود که با لمس آیکون آن صفحه ای برای شما نمایش می یابد که اطلاعات و آمار مربوط به آن استوری شما را شامل می شود.
بخش Intraction:
در این قسمت آمار مربوط به تعاملات با استوری شما نمایش می یابد.
Link Click:
تعداد باری که افرادی که استوری شما را مشاهده کرده اند در صورتی که شما لینکی در استوری قرارداده باشید،صفحه را به بالا کشیده و وارد آن آدرس url شده اند.
Replies:
تعداد ریپلای های دریافتی این استوری.
MoreProfilevisits:
تعداد باری که به واسطه دیدن این استوری از صفحه پروفایل پیج اینستاگرام شما بازدید شده است.
Shares:
تعداد باری که این استوری با بقیه به اشتراک گذاشته شده است.
بخش Discovery:
در این بخش آمار و ارقام مربوط به اینکه چند اکانت یکتا در مجموع چند بار از استوری های شما بازدید کرده و چه تعاملاتی با آن داشته و در مواجهه با آن چه کاری انجام دادهاند قابل مشاهده است.دربالای این بخش تعداد اکانت های یکتایی که استوری شما را مشاهده کرده اند نمایش داده شده است.
Impression:
تعداد کل بازدید استوری شما.
Follows:
تعداد فالوور های که به واسطه ارسال این استوری توانستهاید جذب کنید یعنی فردی که فالوور شما نبوده با دیدن این استوری بلافاصله شما را فالو کرده است.
بخش Navigation:
در این بخش توسط چند معیار متوجه خواهیم شد که مخاطبان ما چه واکنشی نسبت به دیدن این استوری داشته اند. در این بخش اصطلاحات زیر را می بینیم که به ترتیب مفهوم هر کدام را توضیح خواهیم داد.
Back:
تعداد باری که مخاطبان با دیدن این استوری مجدد به استوری قبلی شما بازگشته اند.
Forwards:
تعداد باری که مخاطبان قبل از اتمام زمان ۱۵ ثانیه ای این استوری آن را رد کرده و استوری بعدی شما را دیده اند.
NextStory:
تعداد باری که مخاطبان قبل از اتمام زمان ۱۵ ثانیه ای این استوری آن را رد کرده و استوری اکانت دیگری را مشاهده کرده اند.
Exited:
تعداد باری که مخاطبان با دیدن استوری شما گزینه برگشت را زده و از دیدن سایر استوری ها خودداری کرده اند.
نتیجه گیری:
با مشاهده آمار و ارقام های مربوط به پست ها و استوری های خود خواهید توانست متوجه شوید که مخاطبان شما بیشتر به چه نوع محتوایی علاقه مند هستند و با تولید بیشتر این نوع محتوا میتوانید تعامل بیشتری از جانب فالوورهایتان دریافت و به اکسپلورر راه یابید و شانس دیده شدن توسط افراد بیشتری را داشته باشید. همچنین اگر به دنبال افزایش فالوور و نرخ تعامل پیج اینستاگرام خود هستید میتوانید با استفاده از ربات اینستاگرامی تکنولوژیست رشد پیج اینستاگرام خود را حداقل ده برابر کنید.