پارک دامین چیست؟ چرا باید از پارک دامنه استفاده کنیم؟

مشاهده کانال گیک تیوب

این صفحه دارای آموزش ویدیویی است

پارک دامین چیست؟ چرا باید از پارک دامنه استفاده کنیم؟

پارک دامین به معنای نگهداری یک دامنه بدون استفاده از آن برای ساخت وب‌سایت است. در واقع زمانی که یک دامنه را پارک می‌کنید، این دامنه را به یک دامنه دیگر هدایت می‌کنید که در آنجا محتوایی در دسترس نیست و فقط صفحه خالی‌ای به نمایش درمی‌آید.

استفاده از پارک دامین معمولا در شرایطی صورت می‌گیرد که می‌خواهید دامنه‌ای را نگه دارید اما از آن برای ایجاد وب‌سایتی استفاده نمی‌کنید، به عنوان مثال ممکن است شما چندین دامنه داشته باشید و بخواهید آن‌ها را به یک دامنه اصلی هدایت کنید یا فقط بخواهید آن‌ها را برای استفاده در آینده نگه دارید.

استفاده از پارک دامنه همچنین می‌تواند به منظور جلوگیری از سوء استفاده از دامنه‌های مشابه با نام برند شما نیز مفید باشد. به عنوان مثال، ممکن است شما یک برند با نام خاص داشته باشید و بخواهید دامنه‌های مشابه با نام برندتان را به دامنه اصلی خود هدایت کنید تا از آن‌ها در برابر سوء استفاده محافظت کنید.

مشاهده در آپارات

شاید ویدیو های زیر رو هم دوست داشته باشی

آیا پارک دامین رایگان است؟

بله، برخی از شرکت‌های هاستینگ به کاربران خود امکان پارک دامین رایگان را فراهم می‌کنند، اما بعضی شرکت‌ها نیاز به پرداخت هزینه اضافی برای این خدمت دارند. همچنین، پارک دامین به طور جداگانه نیز از طریق ثبت‌نام دامین در شرکت‌های ثبت دامین امکان‌پذیر است، اما برای این کار نیاز به هاست مجزا نیست و می‌توانید از هاست فعلی خود برای پارک دامین استفاده کنید.

معمولا هزینه پارک دامین چقدر است؟

هزینه پارک دامین معمولاً بسته به ارائه دهنده خدمات هاستینگ و دامین و همچنین نوع دامینی که قصد پارک کردن آن را دارید، متفاوت است. هزینه پارک دامین می‌تواند بین چند دلار تا چندین دلار تغییر کند. همچنین، در برخی موارد، ارائه دهندگان هاستینگ می‌توانند خدمات پارک دامین را به صورت رایگان ارائه دهند. در هر صورت، برای اطلاع از هزینه پارک دامین بهتر است با ارائه دهندگان هاستینگ و دامین تماس بگیرید.

مزیت های پارک دامنه چیست؟

پارک دامنه یک راهکار ساده است که به شما اجازه می دهد چندین دامنه را به یک سایت وصل کنید. این عمل به شما اجازه می دهد که از جستجوهای بیشتری در موتورهای جستجو بهره ببرید، چون هر یک از دامنه های پارک شده به عنوان یک آدرس جداگانه شناخته می شوند.

برخی از مزایای پارک دامنه عبارتند از:

۱. افزایش ترافیک: با پارک کردن دامنه های مختلف به یک سایت، مخاطبان می توانند با استفاده از هر یک از آنها به سایت شما دسترسی پیدا کنند.

۲. حفاظت از نام تجاری: پارک کردن دامنه های مختلف با نام تجاری شما، مانع از استفاده افراد دیگر از آن نام تجاری برای سایت های خود می شود.

۳. بهبود سئو: با پارک کردن دامنه های مختلف، شما می توانید از لینک سازی داخلی بین دامنه های مختلف استفاده کنید و برای سئو بهتر صفحات خود اقدام کنید.

۴. برقراری حضور بیشتر در فضای آنلاین: با پارک کردن دامنه های مختلف، شما می توانید حضور بیشتری در فضای آنلاین داشته باشید و به نوعی برای خودتان تبلیغ کنید.

در کل، پارک دامنه یک راهکار ساده است که به شما امکان می دهد از بیشترین تعداد دامنه ها برای بهبود سئو و ترافیک سایت خود استفاده کنید.

حس کردیم که ممکنه ویدیو های زیر رو هم دوست داشته باشی


saeedyeganeh

saeedyeganeh

گیک تیوب در یوتیوب
لینک یوتوب گیک تیوب
عضو شدن در کانال گیک تیوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا