پنج واقعیت درباره الگوریتم اینستاگرام در سال 2021 که نمیدانستید

این نوشته شامل آموزش ویدیویی است. برای مشاهده vpn خودتون رو روشن کنید

برای مشاهده ویدیو در یوتوب لطفا VPN خود را روشن کنید

پنج حقیقت در مورد الگوریتم اینستاگرام در سال 2021

الگوریتم اینستاگرام مغز متفکر و کنترل کننده پلتفرم اینستاگرام است. الگوریتم اینستاگرام وظایف متعددی بر عهده دارد، از تشخیص فعالیت های مشکوک کاربران گرفته تا نمایش پست های مرتبط و موردعلاقه کاربران در صفحه اکسپلورر آنها و حتی نمایش پست ها و استوری ها و جایگاه آنها در تایم لاین فالوورهایتان بر عهده الگوریتم اینستاگرام  است.اگر بخواهیم الگوریتم اینستاگرام را در یک جمله توصیف کنیم باید بگوییم که الگوریتم اینستاگرام مغز متفکر و هوشمند اینستاگرام است که بدون آن تقریباً هیچ چیزی از اینستاگرام باقی نمی ماند.

 الگوریتم اینستاگرام بسیار هوشمند بوده و از هوش مصنوعی و موتور پردازش تصویر و دیپ لرنینگ بهره می برد تا بتواند تجربه کاربری فوق العاده ای را برای کاربران این پلتفرم جذاب را رقم بزند.در این مقاله پنج واقعیت درباره الگوریتم اینستاگرام را بازگو می کنیم.

تمام انواع اکانت ها( شخصی یا personal، بیزینسی یاbusiness، سازنده یا creator) با هم برابرند.

اگر قصد دارید که اکانت شخصی خودتان را به اکانت بیزینسی تبدیل کنید و نگران هستید که این اتفاق به روی نرخ تعامل کاربرانتان با شما تاثیر بگذارد باید بگویم که طبق اعلام رسمی اینستاگرام تغییر نوع اکانت ها هیچ تأثیری در نرخ تعامل کاربران با پیج شما ندارد. پس با خیال راحت می توانید پیج شخصی خود را به بیزینسی و سازنده تغییر دهید و جای هیچگونه نگرانی نیست.در واقع نرخ تعامل پیج شما کاملاً به میزان فعالیت شما و تعامل دو طرفه بین شما و مخاطبانتان با یکدیگر بستگی دارد.با تولید محتوای منظم و جذاب برای مخاطبان تان از آنها لایک و کامنت دریافت می کنید که هر چقدر شما بتوانید منظم تر فعالیت کنید میزان تعاملات فالوورهای تان با شما نیز روند رو به رشدی خواهد داشت.

instagram algorithm2021

اگر نمی توانید همیشه راس یک زمان خاص که اکثر فالوور هایتان آنلاین هستند (مثلاً ساعت 9شب) پست و استوری های خود را منتشر کنید، ربات اینستاگرام تکنولوژیست مجهز به سیستم هوشمند ارسال محتوای خودکار است که تنها کافیست محتوای خود را از قبل آماده و در بخش ارسال محتوای خودکار بارگذاری و کپشن مورد نظر خود را نیز وارد نمایید تا ربات در راس زمان و تاریخی که شما تعیین میکنید اقدام به ارسال محتوای شما به روی پیج شما به نماید.

هر کامنتی با هر طولی جزو Engagment حساب می شود.

یک شایعه ای از قبل در مورد الگوریتم اینستاگرام وجود داشت که این الگوریتم کامنت هایی که کمتر از سه کاراکتر باشند را جزو آمار نرخ تعامل حساب نمی‌کند. 

این شایعه می‌گوید که مثلاً اگر یکی از فالوور هایتان یک کامنت شامل یک یا دو ایموجی یا کاراکترساده در زیر پست شما ارسال کند، این کامنت در نرخ تعامل پیج شما محاسبه نمی شود.

الگوریتم اینستاگرام 2021

اما نگران نباشید  این موضوع کاملاً شایعه بوده و در واقعیت تمامی کامنت های فالوورهایتان برای شما نرخ تعامل را در پی دارد حتی اگر  فقط  شامل یک کاراکتر باشند.

 کامنت ها مهمترین معیار برای الگوریتم اینستاگرام هستند پس با توجه به این نکته همیشه سعی کنید که در زیر پست هایتان با مخاطبانتان گفتگو کنید.

توجه کنید که گفتگو کردن با مخاطبان زیر پست هایتان باعث می‌شود که فالوورهای شما متوجه این نکته شوند که شما به آنها گوش می دهید و برای آنها ارزش قائل هستید و این خود باعث به وجود آمدن حس اعتماد در بین فالوور هایتان می شود و در نهایت منجر به  ایجاد یک جامعه مجازی وفادار به شما خواهد شد.

30دقیقه اول بعد از انتشار پست به تنهایی رتبه شما را تعیین نمی‌کند.

۳۰ دقیقه ابتدایی انتشار پست برای الگوریتم اینستاگرام اهمیت دارد اما با ۳۰ دقیقه ابتدایی کار تمام نمیشود، الگوریتم اینستاگرام در ساعات بعدی نیز میزان تعامل فالوورها و سایر کاربران با پست شما را  رصد می کند  و با توجه به میزان تعاملی که دریافت می کنید پست شما را ممکن است به اکسپلورر منتقل کند و به افراد علاقه مند دیگری نیز آنرا نمایش دهد.

اما بهتر است سعی کنید پست هایتان را زمانی منتشر کنید که اکثر فالوورهایتان آنلاین بوده و حس و حال تعامل کردن با شما را داشته باشند.

الگوریتم اینستاگرام

 با استفاده از سیستم هوشمند ارسال محتوای زمانبندی شده ربات اینستاگرام تکنولوژیست و ارسال پست ها در زمان های مختلف از شبانه روز و بررسی بازخورد آنها متوجه خواهید شد که چه زمانی برای ارسال پست برای پیج شما مناسب است. بعد از کالیبره کردن و دانستن زمان مناسب ارسال پست هایتان با تولید محتوای منظم در طی مدت زمان کوتاهی خواهید توانست بازدهی پیج اینستاگرام خود را افزایش دهید.

پست های تصویری و ویدئویی ارزش یکسانی دارند

اینستاگرام اخیراً به طور رسمی اعلام کرد که هیچ تفاوتی را بین پست های تمام ویدئویی و یا تمام تصویری قائل نیست و از نظر الگوریتم اینستاگرام هر دو نوع محتوا ارزش کاملاً یکسانی دارد اما این نکته را در نظر بگیرید که الگوریتم اینستاگرام به محتوایی که نرخ تعامل بیشتری را بتواند جذب کند علاقه بیشتری نشان می‌دهد.

الگوریتم اینستاگرام

یکی از معیارهای سنجش میزان تعامل کاربران با یک پست، مدت زمانی است که کاربران صرف تماشای آن پست می کنند;با توجه به ماهیت محتوای ویدیویی، کاربران زمان بیشتری را برای مشاهده این نوع محتوا به نسبت محتوای تصویری صرف می کند که همین اتفاق باعث می‌شود که پست های ویدیویی شانس بیشتری به نسبت محتوای تصویری، برای رفتن به اکسپلورر داشته باشند و اگر دقت کرده باشید در اکسپلورر میزان محتوای ویدئویی بیشتر از محتوای تصویری است.

 اگر از نگاه آمار به قضیه بنگریم محتواهای ویدیویی ۴ برابر شانس بیشتری به نسبت محتواهای تصویری برای به نمایش درآمدن دربخش اکسپلورر اینستاگرام دارند.

https://www.instagram.com/p/B5qy0aXhPSw/?utm_source=ig_embed

تعاملات فیک محاسبه نمی شوند

به لطف الگوریتم هوشمند اینستاگرام و یادگیری ماشین، خرید لایک و کامنت و فالوور فیک هیچگونه تاثیری در نرخ تعامل کاربران با شما نخواهد داشت و بلعکس خرید فالوور و لایک و کامنت فیک باعث تاثیر به شدت منفی در میزان نرخ تعامل پیج شما شده و به معنای واقعی پیج شما را نابود می سازد.

 اما راه حل چیست؟

 راه حل این است که سعی کنید با تولید محتوای ارزشمند سعی در جذب مخاطب کنید.

 ربات اینستاگرام تکنولوژیست با ارائه خدماتی همچون فالو خودکار،آنفالو خودکار، لایک خودکار، ارسال کامنت، ارسال دایرکت، بازدید استوری، بازنشر خودکار پست ها و… هیچ‌گونه فالوور یا لایک و کامنت فیکی برای شما تولید نکرده و مکانیزم ربات تکنولوژیست بگونه ای است که تنها باعث بیشتر دیده شدن پیج شما می شود. اما چگونه؟

در واقع مکانیزم فعالیت ربات اینستاگرام تکنولوژی است به گونه‌ای است که کارهای تکراری و حوصله سربری که انجام دادن آنها وقت زیادی را از شما می‌گیرد را به جای شما انجام می دهد و انجام این کارها به پیج شما این شانس را می دهد که در معرض دید افراد بیشتری قرار گیرید و این سایر کاربران هستند که تصمیم می‌گیرند که پیج شما را فالو کنند و یا برای  پست شما کامنتی بنویسند یا آن را لایک کنند.

 به عنوان مثال در بخش فعالیت خودکار ربات اینستاگرام تکنولوژیست می توانید اکشن فالو را فعال نمایید تا ربات شروع به فالو کردن افرادی کند که منبع هدف آنها را نیز خود شما تعیین می کنید.

 فرض کنید شما یک پیج فروشگاهی دارید; با تنظیم هدف های ربات به روی اکانت های فروشگاهی رقیبت، باعث می شوید که ربات تکنولوژیست شروع به فالو کردن فالوور های رقبا کند که این کار باعث می‌شود پیج شما در معرض دید افرادی قرار گیرد که ممکن است به شما علاقه مند باشند چرا که از قبل پیجی با موضوع فعالیت مشابه شما را فالو کرده اند.

 بدین ترتیب در این مکانیسم تمام افرادی که ممکن است شما را فالو کنند کاملاً واقعی بوده و می‌توانند مشتری بالقوه شما باشند و این خود کاربران هستند که تصمیم می‌گیرند شما را فالو کنند و با محتوای شما تعامل کنند و خبری از هیچگونه فالوور و یا لایک فیکی نیست و تمامی تعاملات واقعی میباشند.

 البته که پیج شما باید جذابیت لازم را داشته باشد و محتوای شما باید بتواند کاربران را درگیر کرده و کاربر را مجاب کند که با شما تعامل داشته باشد.

 ربات اینستاگرام تکنولوژیست اکشن های دیگری از قبیل آنفالو کردن، لایک کردن ارسال کامنت و دایرکت، بازدید استوری، بازنشر پست و … را داراست که مکانیزم فعالیت آنها کاملاً مشابه مکانیزم فالو‌کردن بوده که در بالا برای شما شرح دادم

با استفاده از ربات تکنولوژیست خواهید توانست رشد پیج اینستاگرام خود را حداقل 10 برابر کنید.

مقاله معرفی کامل ربات اینستاگرام تکنولوژیست

منبع:Later

سعیدیگانه

سعیدیگانه

گیک و بنیان‌گذار و سردبیر وبسایت گیک تیوب | بلاگر و یه مهندس نرم افزار با هوشی متوسط که عاشق دنیای تکنولوژیه, کتاب زیاد میخونه, فعال حوزه تکنولوژیه, دوست داره به دیگران کمک کنه و درحال پرداخت سهمش از توسعه جامعشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا