رقیب چت جی پی تی از راه رسید، آیا google bard می‌تواند chatgpt را شکست دهد؟

این نوشته شامل آموزش ویدیویی است. برای مشاهده vpn خودتون رو روشن کنید

برای مشاهده ویدیو در یوتوب لطفا VPN خود را روشن کنید

رقیب چت جی پی تی

حدودا 5 ساعت قبل از زمان انتشار این مقاله، ساندرا پیجای مدیر عامل گوگل، در یک پست بلاگی خبر از معرفی گوگل بارد جدیدترین چت بات هوش مصنوعی گوگل داد. مشخصا اقدام گوگل در معرفی چت بات رقیب چت جی پی تی که توسط شرکت OpenAi و با سرمایه گذاری ده میلیارد دلاری مایکروسافت توسعه داده شده است، احساس خطر نسبت به chatgpt بوده و نشان می‌دهد که گوگل نگران از دست دادن بازار خود است و با معرفی گوگل بارد به جنگ چت جی پی تی مایکروسافت خواهد رفت.

دیدن از یوتوب

طبق اعلام ساندرا پیچای، هوش مصنوعی جدید گوگل با نام Google Bard در هفته آینده رونمایی می‌شود، در همین حین مایکروسافت نیز امروز قرار است که از تلفیق موتور جستجوی خود یعنی بینگ با چت جی پی تی رونمایی کند و امیدوار است که به واسطه رایگان بودن استفاده چت جی پی تی در موتور جستجوگر بینگ، بتواند بخشی از بازار گوگل را تصاحب کند.

گوگل نیز در همین حین به بیان مختصر جزئیاتی از گوگل بارد بسنده کرده و اعلام نموده که این چت بات از داده های موجود در وب اطلاعات خود را برداشته و از مدل هوش مصنوعی لامدا که چندی پیش توسط گوگل معرفی شده بود بهره می‌گیرد.

آقای پیچای مدیر عامل گوگل سخنان خود در مورد google bard chatbot را اینگونه شروع می‌کند که به مزیت هوش مصنوعی و کاربرد آن در تشخیص بیماری‌ها و کمک به بیماران و در کل کمک به افراد اشاره می‌کند و هوش مصنوعی را ابزاری قدرتمند توصیف می‌کند و آن را قوی‌ترین ابزاری می‌داند که گوگل می‌تواند به رسالت خود در قبال جامعه بپردازد و به گفته آقای پیچای به همین دلیل گوگل از 6 سال پیش به طور جدی به هوش مصنوعی توجه ویژه‌ای داشته و چت بات گوگل بارد نیز یکی از دستاوردهای 6 سال تحقیق و توسعه گوگل به شمار می‌آید.

معرفی گوگل بارد google bard

گوگل بارد در واقع توسط مدل هوش مصنوعی lamda گوگل که 2 سال پیش معرفی شد پشتیبانی شده و گوگل اعلام کرده است که از هفته آینده استفاده عموم مردم از چت بات گوگل بارد فراهم خواهد شد.

گوگل بارد از اطلاعات موجود در سطح وب استفاده خواهد کرد تا پاسخ‌هایی با کیفیت و دقیق به کاربر ارائه دهد، به عنوان مثال به شما کمک می‌کند که جدیدترین اکتشافات تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا را به یک کودک 9 ساله توضیح دهید و یا در مورد بهترین مهاجمان حال حاضر فوتبال دنیا اطلاعات کسب کرده تا مهارت‌های خود را بهبود بخشید.

طبق گفته گوگل، نسخه ابتدایی گوگل بارد ابتدا توسط یک مدل سبک‌تر از مدل لامدا منتشر می‌شود که به قدرت پردازشی کمتری نیاز دارد و به گوگل کمک می‌کند که کاربران بیشتر را تحت پوشش قرار دهد و بازخوردهای کاربران استفاده کننده را دریافت کرده تا در نسخه‌های بعدی گوگل بارد، پاسخ‌های با کیفیت‌تر و دقیق‌تری به کاربران ارائه شود.

گوگل از اینکه در حال حاضر قصد معرفی اولین نسخه از google bard chatbot را دارد هیجان زده است و قول داده که در نسخه‌های بعدی کیفیت پاسخ‌های بارد را افزایش دهد.

با توجه به اینکه چت بات رقیب چت جی بی تی هنوز به صورت عمومی معرفی نشده است، مشخص نیست که آیا گوگل می‌تواند در رقابت با چت بات قدرتمند مایکروسافت یعنی chatgpt پیروز گردد یا خیر. با توجه به اینکه در حال حاضر گوگل غول داده دنیا به شمار می‌رود و سرچ انجین آن بدون رقیب و یکه تاز است، پیش بینی می‌شود که چت بات آن یعنی google bard از دقت و سرعت بالایی برخوردار بوده و کاربران را راضی نماید.

باید در روزهای آتی منتظر ماند و دید که آیا کاربران از کار کردن  چت بات جدید گوگل که برای رقابت با چت جی پی تی به دنیا معرفی شده است، همانند نسخه رقیب آن یعنی چت جی پی تی هیجان زده خواهند شد یا خیر؟

فعلا در حال حاضر مایکروسافت و OpenAi توانسته‌اند که کاربران خود را شگفت زده کنند و به نوعی در حال حاضر تب استفاده از چت جی پی تی داغ باقی مانده است.

گذر زمان همه چیز را به ما اثبات خواهد کرد.

با نهایت احترام مهندس سعید یگانه

سعیدیگانه

سعیدیگانه

گیک و بنیان‌گذار و سردبیر وبسایت گیک تیوب | بلاگر و یه مهندس نرم افزار با هوشی متوسط که عاشق دنیای تکنولوژیه, کتاب زیاد میخونه, فعال حوزه تکنولوژیه, دوست داره به دیگران کمک کنه و درحال پرداخت سهمش از توسعه جامعشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا