معرفی و آموزش کامل بخش آمار اینستاگرام insights -اپدیت 2021

این نوشته شامل آموزش ویدیویی است. برای مشاهده vpn خودتون رو روشن کنید

برای مشاهده ویدیو در یوتوب لطفا VPN خود را روشن کنید

معرفی کامل بخش insights

مقدمه:

بخش insights اپلیکیشن اینستاگرام باید یکی از مهمترین بخش‌های این شبکه اجتماعی برای اینفلوئنسرهای اینستاگرامی‌ باشد. در این بخش تمامی آمارهای مربوط به میزان رشد پیج واطلاعاتی در مورد مخاطبان و میزان تعاملات دریافت شده در بازه های هفتگی و ماهیانه برای ادمین پیج قابل مشاهده بوده و با تحلیل و بررسی این آمارها می توان نقاط ضعف و قوت پیج و همچنین سلایق مخاطب را تشخیص داد و با تولید محتوایی که مورد علاقه فالوورهاست می توان رشد پیج اینستاگرام را تسریع کرد.

به مرکز آمار اینستاگرام خوش آمدید در ادامه با معرفی و آموزش کامل بخش آمار اینستاگرام insights و معانی و مفاهیم به کار برده شده در بخش آمار اینستاگرام در خدمت شما هستیم.

 قبل از توضیح این نکته را بدانیم که اصولاً در اینستاگرام سه نوع اکانت را میتوان دسته بندی کرد

 نوع اول کانت ها به Personal Accountها اطلاق می شود که همان پیچ‌های معمولی هستند و در این نوع اکانتها بخش insights برای ادمین غیر فعال بوده و ادمین متوجه آمار و ارقام پیج اینستاگرام نمیشود. نوع دوم اکانت ها به Creator Account و نوع سوم اکانت ها به Bussiness Account ها اطلاق می شود که بخش insights در این دو نوع اکانت فعال می باشد. بعداً در یک مقاله جداگانه مفصل تفاوت انواع اکانت های اینستاگرام را توضیح خواهم داد اما فعلاً این نکته را مد نظر قرار دهید که بخش آمار اینستاگرام یا همان insights  فقط در اکانت‌های Creator Account وBussiness Account در دسترس است.

بخش insights اینستاگرام چیست؟

بعد از تبدیل کردن اکانت اینستاگرام شخصی به اکانت بیزینسی یا سازنده در صفحه پروفایل اکانت اینستاگرام خود صفحه را به سمت چپ swip کنید(به سمت چپ هل بدهید) و در منوی نمایش داده شده با ورود به صفحه insights صفحه ای همانند عکس زیر به شما نمایش داده می شود که در گوشه سمت چپ بالای صفحه میتوانید بازی مورد نظر جهت نمایش آمار پیج را انتخاب نمایید که این بخش شامل دو گزینه بازه ۷ روز اخیر و بازه 30 روز اخیر می باشد که می توانید با لمس آن بازه مورد نظر خود را تغییر دهید تا آمار مربوط به آن بازه برای شما نمایش داده شود با انتخاب بازه ۷ روز اخیر در بالای صفحه میزان رشد تعاملات پیج شما نمایش داده می شود.

معرفی کامل بخش insights

بخش Overview:

در بخش دوم صفحه آمار، قسمت Overview را مشاهده می کنید که شامل سه زیر مجموعه است که زیر مجموعه های آن بخش های Account Reach،Content Intraction و Total Follower هستند که در ادامه آنها را به نوبت بررسی خواهیم کرد.

بخش  Account Reached:

با لمس گزینه Reach وارد یک صفحه جدید می شویم که در آن آماری در مورد اکانت هایی که در بازه مثلاً 7 روز گذشته به هر نحوی از پیج ما بازدید کرده اند را مشاهده می کنید.

بخش insights اینستاگرام

 در بالای صفحه تعداد اکانت هایی که به تفکیک روزهای هفته به نوعی از پیج ما بازدید نموده اند را مشاهده می کنید. برای مثال این پیج در هفته گذشته 2258 بار توسط سایر کاربران مشاهده شده که 1422 مورد آن مربوط به روز شنبه می باشد که بیشترین میزان بازدید را در میان هفته گذشته به ثبت رسانده است.

بخش آمار اینستاگرام

بخش Impression:

در این بخش آمار تعداد بازدیدی که توسط 2258 اکانتی که در بخش Reach توضیح دادیم نمایش می یابد برای اینکه بهتر متوجه شوید بگذارید موضوع را بیشتر باز کنم.

در این بخش ما دو مفهوم به نام های Impression و Reach  داریم که تعاریف آنها بدین صورت است:

Reach: تعداد اکانت های یکتایی که با پیج شما در بازه تعین شده توسط شما مواجه شده اند.

Impression: به تعداد کل بازدید هایی که از پیج شما صورت پذیرفته Impression گفته می شود.

سوال این است که چرا ارقام Impression و Reach با هم متفاوت است؟

در واقع هر اکانتی که در بخش Reach  ثبت می‌شود ممکن است پست های مختلف شما را مشاهده کند و به ازای هر بار مشاهده یک عدد به Impression  شما افزوده می شود.

مثلاً در مورد آمار این پیج 2258 اکانت یکتا در مجموع 19745 بار با این پیج در هفته گذشته مواجه شده اند که این مواجهه می تواند شامل مشاهده پروفایل محتوا و … باشد.

بخش Account Activity:

در این بخش آمار مربوط به میزان فعالیت پیج نمایش داده می شود که شامل بخش های زیر است.

بخش Account Activity اینستاگرام
Profile visits:

تعداد باری که صفحه پروفایل شما توسط اکانتهای یکتای دیگری مشاهده شده است.

Website taps:

تعداد باری که لینک موجود در اکانت اینستاگرام شما توسط دیگران لمس شده و به وبسایت شما منتقل شده اند.

Email button taps:

تعداد باری که دکمه ایمیل در صفحه اصلی پیج اینستاگرام شما توسط اکانت های یکتایی لمس شده است ( در هنگام تنظیم اکانت سازنده یا بیزینسی می توانید تعیین کنید که ایمیل شما در صفحه اصلی پیج شما نمایش یابد یا خیر)

Get direction taps:

تعداد باری که دکمه مسیر و محل کسب و کار شما توسط اکانت های یکتایی در صفحه اصلی پیج اینستاگرام شما لمس شده است ( در هنگام تبدیل اکانت به اکانت بیزینسی و یا سازنده میتوانید این گزینه را نیز فعال کنید)

بخش Top posts:

در این بخش پست های برتر شما از نظر تعداد اکانت های یکتایی و آن را مشاهده کرده اند نمایش می یابد.

بخش Top Stories: 

در این بخش استوری های برتر شما از نظر تعداد اکانت های یکتایی که آنرا مشاهده کرده‌اند نمایش می یابد.

بخش Top IGTV videos:

: در این بخش ویدیو های IGTV برتر شما از نظر تعداد اکانت های یکتایی که آن را مشاهده کرده‌اند نمایش می یابد.

بخش Top Posts و Top Stories امار اینستاگرام

بخش Content Intraction:

در این بخش آمار مربوط به تعاملات محتوای تولیدشده توسط پیج اینستاگرام شما به نمایش در می آید که در بالای صفحه تعداد کل تعاملات در بازه زمانی ۷ و یا ۳۰ روز اخیر و درصد رشد به نسبت مدت مشابه قبلی را می توانید مشاهده کنید.

معرفی و آموزش کامل بخش آمار اینستاگرام insights | بخش post impression اکانت اینستاگرام

بخش Post Intraction : 

 در این بخش تعداد تعاملات مربوط به پست ها به تفکیک تعداد لایک تعداد کامنت تعداد ذخیره شدن و تعداد نشر مشاهده می‌شود و به عنوان مثال در مورد این پیج در بازه  5 تا 11 دسامبر پستها در مجموع۱۹۵ تعامل دریافت نموده اند که شامل ۱۷۰لایک، ۱۰ کامنت، 9 بار ذخیره شدن و 6 نشر بوده است.

بخش Story Intraction: 

در این بخش تعاملات مربوط به استوری های منتشر شده پیج اینستاگرام شما به تفکیک تعداد ریپلای و تعدادنشر نمایش داده می شود.  در مورد این پیج در مجموع 105 تعامل برای استوری ها ثبت گردیده که ۶2 مورد آن مربوط به ریپلای سایر کاربران و 43 مورد مربوط به نشر استوری ها توسط بازدیدکنندگان استوری ها بوده است.

بخش IGTV Video Intraction:

تعاملات مربوط به ویدیوهای IGTV در این بخش نیز نمایش می یابد.

بخش Top posts:

پست های برتر بر اساس میزان تعاملات کسب شده در این بخش قابل مشاهده است.

بخش Top Stories: 

استوری های برتر بر اساس میزان تعاملات کسب شده در این بخش قابل مشاهده است.

بخش Top IGTV:

ویدیو های IGTV برتر بر اساس میزان تعاملات کسب شده در این بخش قابل مشاهده است.

بخش top posts و top stories بخش امار اینستاگرام

بخش Audiance یا Total Followes:

یکی دیگر از بخش های آمار اینستاگرام insights بخش مخاطبان است.

در این بخش کلیه اطلاعات و آمار مربوط به فالوور های شما نمایش داده می شود. در بالای صفحه تعداد دقیق فالوور ها و میزان رشد و یا ریزش فالوور ها در بازه زمانی تعیین شده نمایش داده میشود.

بخش audiance و آمار فالوور های اینستاگرام

بخش Growth :

در این بخش میزان جذب و یا ریزش فالوور ها به صورت گرافیکی بر روی نمودار قابل مشاهده است.

در این بخش سه کلمه زیر به ترتیب به

Overall: برآیند میزان جذب فالوور و یا از دست دادن آن در بازه روزانه.

Follows: تعداد فالوور های جدید دریافت شده.

Unfollows: تعداد فالوور های از دست داده شده.

اشاره میکنند.

بخش Top Locations:

در این بخش آمار محل جغرافیایی سکونت فالوورهای شما بر اساس شهر و کشور آنها به نمایش در می آید همچنین می توانید مشاهده کنید مخاطبان شما بیشتر در چه لوکیشنی زندگی می‌کنند و درصد پراکندگی جغرافیایی فالوورهایتان را نیز می توانید مشاهده کنید.

 به عنوان مثال در این پیج ۴۲.۵ درصد فالوورها در شهر تهران سکونت دارند.

بخش Age Range: 

در این بخش آمار مربوط به سن مخاطبانتان بر اساس بازه سنی و جنسیت آنها قابل مشاهده است به عنوان مثال برای این پیج افراد بین ۲۵ تا ۳۴ سال مخاطب اصلی هستند و ۴۳% مخاطبان بین ۲۵ تا ۳۴ سال سن دارند و کمترین بازه سنی نیز افراد بالای ۶۵ سال هستند. 

بخش top location و age range اینستاگرام

بخش Gender:

 در این بخش آمار مربوط به سن مخاطبانتان بر اساس بازه سنی و جنسیت آنها قابل مشاهده است به عنوان مثال برای این پیج افراد بین ۲۵ تا ۳۴ سال مخاطب اصلی هستند و ۴۳% مخاطبان بین ۲۵ تا ۳۴ سال سن دارند و کمترین بازه سنی نیز افراد بالای ۶۵ سال هستند. 

بخش Gender:  در این بخش میزان مخاطب بر اساس جنسیت نمایش داده می شود که در مورد این پیج 85.9 درصد مخاطبان آقا و 14.1 درصد آنها خانم میباشند.

بخش Most Active Times : 

در این بخش می توانید آمار تعداد فالوور های آنلاین خود در بازه شبانه‌روزی و یا هفتگی را مشاهده کنید با آنالیز این بخش می‌توانید بفهمید که اکثر مخاطبانتان در چه زمانی از شبانه روز و هفته بیشتر آنلاین هستند و در اینستاگرام حضور دارند.  با دانستن این آمار می توانید محتوای خود را در زمانی منتشر کنید که مخاطبان تان در اینستاگرام حضور داشته باشند و با این کار شانس دیده شدن محتوای خود توسط فالوورهایتان به شدت افزایش خواهد یافت.

بخش gender و most activity time در بخش آمار اینستاگرام

با استفاده از ربات اینستاگرامی تکنولوژیست می توانید محتوای خود را زمان بندی کنید و در راس ساعتی که اکثر مخاطبانتان در اینستاگرام آنلاین هستند آن را به روی پیج تان تحت قالب استوری و یا پست ارسال نمایید.

اطلاعات بیشتر در مورد ربات تکنولوژیست

بخش Content You Shared:

بخش Posts:

در این بخش میتوانید محتواهای منتشر شده در پیج خود را مشاهده کنید به این نکته توجه کنید که فقط محتوایی در این بخش نمایش می یابد که بعد از فعال کردن اکانت بیزینسی یا سازنده شما در پیج اینستاگرام شما منتشر شده باشد.

در واقع باید قابلیت insights شما فعال باشد تا آمار اینستاگرامی مربوط به پیج و محتوای ارسالی شما در بخش insights اینستاگرام ذخیره و به شما نمایش داده شود.

در این بخش می توانید پست های منتشر شده خود را بر اساس معیار های متنوع از جمله نوع پست (تصویری-ویدیویی-ورق زدنی)، معیار سنجش آن که می تواند بر اساس مواردی همچون 

  • تعداد کامنت
  •  لمس دکمه ایمیل
  •   تعداد فالووری که با انتشار این پست دریافت کرده اید
  •  تعداد لایک
  •  تعداد impression
  •  تعاملات دریافتی
  •  تعداد بازدید از پروفایل شما به واسطه انتشار این پست
  •  تعداد اکانت یکتایی که این پست را مشاهده نموده اند
  •  تعداد ذخیره شدن پست ها
  •  تعداد به اشتراک گذاشته شدن پست ها
  •  تعداد لمس دکمه متنی دلخواه شما
  •  تعداد بازدیدی که این ویدئو داشته است
  •  تعداد لمس آدرس وب سایت شما در پروفایل شما به واسطه این پست

باشد و یا بازه زمانی که پست را ارسال نموده اید ( ماهیانه- سالیانه- هفتگی و…)  مشاهده کنید.

امار های اینستاگرام بخش top posts

بخش Stories:

در این بخش میتوانید تمامی استوری هایی که منتشر کرده اید را بر اساس معیارهای متنوع و بازه زمانی ارسال آن مشاهده کنید.  در ادامه معیارهای فیلتر استوری ها را به همراه توضیحات آنها مشاهده می کنید.

معیار فیلتر استوری ها جهت نمایش آنها :
Back:

تعداد باری که فالوورها به استوری قبلی برگشته اند.

Call button tap:

تعداد باری که فالوور ها استوری شما را دیده اند و بعد روی دکمه تماس صفحه پروفایل شما کلیک کرده اند.

Email button:

تعداد باری که فالوور ها استوری شما را دیده اند و بعد روی دکمه ایمیل در صفحه پروفایل شما کلیک کرده اند.

Exited:

تعداد باری که فالوور ها از استوری شما خارج شده اند.

Follows:

تعداد باری که افرادی که شما را فالو نکرده اند با دیدن یک استوری شما را فالو کرده اند.

Next Story:

تعداد باری که فالوور ها swip right کرده و استوری اکانت بعدی را مشاهده کرده اند.

Get Direction Tap:

تعداد باری که فالوور ها استوری شما را دیده اند و سپس روی دکمه مسیر در صفحه پروفایل اکانت اینستاگرام شما کلیک کرده اند.

Impression:

تعداد باری که استوری شما نمایش داده شده است.

تعداد باری که لینک به اشتراک گذاشته شده در استوری توسط کاربران لمس شده (صفحه را بالا کشیده اند، تنها برای پیج های با بیشتر از 10 هزار فالوور فعال است).

Forward:

تعداد باری که کاربران استوری شما را رد کرده تا استوری بعدی را مشاهده کند.

Profile Visit:

تعداد باری که فالوور ها استوری شما را دیده سپس از پروفایل اکانت اینستاگرام شما بازدید کرده اند.

Reach:

تعداد اکانت های یکتایی که استوری شما را دیده اند.

Replis:

تعداد ریپلایی که استوری دریافت کرده است.

Shares:

تعداد باری که که اکانت استوری توسط فالوور ها به اشتراک گذاشته شده است.

Text Button Taps:

تعداد باری که فالوور ها استوری را دیده و روی دکمه متنی دلخواه شما در پروفایل شما کلیک کرده اند. Website Taps: تعداد باری که فالوور ها استوری شما را مشاهده و سپس روی لینک سایت موجود در پروفایل شما کلیک کرده اند.

Story Intraction:

در پایین صفحه نیز میتوانید آمار های مربوط به ویدیو های IGTV را مشاهده کنید همچنین بخش Promote یا همان تبلیغات در اینستاگرام نیز در انتهای صفحه قابل مشاهده است که به دلیل اینکه ما در ایران نمیتوانیم از این سرویس استفاده کنیم این بخش را توضیح نخواهیم داد.

بخش آمار اینستاگرام قسمت top stories

نتیجه گیری :

بخش آمار یا Insights اینستاگرام بخش بسیار مهمی بوده و با رصد آن میتوانیم متوجه شویم که در کجای مسیر رشد در اینستاگرام قرار داریم و با شناسایی نقاط ضعف و قوت خود و شناخت سلیقه و سن و محل زندگی و ساعات فعالیت مخاطبان خواهیم توانست که محتوایی که مخاطب میپسندد را در ساعتی که مخاطب حس و حال تعامل با ما در اینستاگرام را دارد منتشر و در اختیارش قرار دهیم.

با استمرار این کار و تولید محتوای جذاب و انضباط در فعالیت میتوانید رشد پیج اینستاگرام خود را چند برابر کرده . در صورتی نیز به دنبال راه های سریعتری برای رشد پیج اینستاگرامی خود هستید میتوانید از ربات اینستاگرامی تکنولوژیست استفاده کنید.

تهیه اشتراک ربات اینستاگرام تکنولوژیست

منبع : instagram

سعیدیگانه

سعیدیگانه

گیک و بنیان‌گذار و سردبیر وبسایت گیک تیوب | بلاگر و یه مهندس نرم افزار با هوشی متوسط که عاشق دنیای تکنولوژیه, کتاب زیاد میخونه, فعال حوزه تکنولوژیه, دوست داره به دیگران کمک کنه و درحال پرداخت سهمش از توسعه جامعشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا