15 راه برای جذب فالوور اینستاگرام در سال 2021-صددرصد تضمینی

این نوشته شامل آموزش ویدیویی است. برای مشاهده vpn خودتون رو روشن کنید

برای مشاهده ویدیو در یوتوب لطفا VPN خود را روشن کنید

15 راه برای جذب فالوور اینستاگرام در سال 2021

با داشتن یک میلیارد کاربر فعال ماهیانه، الگوریتم های فوق هوشمند و هزاران اکانت خلاق و تولیدکننده محتوای جذاب، اینستاگرام تبدیل به یک محیط کاملا رقابتی که جذب فالوور در آن بسیار دشوار شده،تبدیل گشته است.

خوشبختانه ما میدانیم که برای جذب فالوور هوشمند و واقعی چه کاری را باید انجام داد. ما معتقدیم که باید هوشمندانه تر کار کرد نه لزوما سخت تر.

 در ادامه 15 راه جدید برای جذب فالوور واقعی اینستاگرام در سال 2021 را به شما معرفی خواهیم کرد.

بطور خلاصه 15 استراتژی که در این مقاله با آنها آشنا خواهید شد.

1-استفاده از قابلیت جدید اینستاگرام:ریلز.

2-بهینه کردن پروفایل برای جستجوی کاربران.

3-استفاده از ربات اینستاگرام.

4-ساخت IGTVهای سریالی.

5-متنوع و خلاقتر باشید.

6-همکاری با میکرواینفلوئنسرها.

7-تولید محتوای معتبر قابل انتشار.

8- انتشار محتوای تولیدی خودتان در سایر پلتفرم ها.

9-کپشن طولانی تر بنویسید.

10-لایو گذاشتن را امتحان کنید.

11-یک چالش یا بازی ویروسی تولید کنید.

12-هشتگ مخصوص برند خود را بسازید.

13-میم هایی که شما را توصیف میکند بسازید.

14-فیلتر استوری اختصاصی خودرا بسازید.

15-همکاری با برند های خفن.

استفاده از قابلیت جدید اینستاگرام:ریلز

اگر شما در سال 2021 از قابلیت Reels اینستاگرام استفاده نکنید، یک فرصت بزرگ برای برند و بیزینس خودتان را از دست خواهید داد.

معرفی قابلیت ریلز اینستاگرام

قابلیت ریلز جدیدترین ویژگی ویدیو اینستاگرام است که در وسط صفحه اصلی پیج کاربران تعبیه شده، با استفاده از این قابلیت میتوانید ویدیو های 30 ثانیه ایی را ضبط و یک موزیک برای آن انتخاب کنید و مستقیما آن را در اینستاگرام منتشر کنید.

ریلیز اینستاگرام و افازیش فالوور و لایک اینستاگرام

نکته جالب: اینستاگرام قابلیت ریلز (Reels) را جهت رقابت با پلتفرم TIKTOKبه اپ خود اضافه کرده است.

با توجه به اینکه اینستاگرام این قابلیت را در صفحه اصلی کاربران تعبیه نموده،پیشبینی میشود که در سال 2021 شاهد رونق گرفتن استفاده کاربران از این قابلیت جذاب باشیم. اینستاگرام حساب ویژه ایی برای استقبال کاربران از این قابلیت باز کرده است.

قابلیت reels اینستاگرام برای افزایش فالوور اینستاگرام

در کنار جذابیت قابلیت ریلز باید به این نکته توجه داشت که کاربران میتوانند ریلز های پرطرفدار و محبوب را از طریق اکسپلورر اینستاگرام مشاهده کنند.

در واقع با تولید ریلز های جذاب ممکن است که محتوای شما وایرال و محبوب شده و توسط کاربران پلتفرم اینستاگرام با یکدیگر به اشتراک گذاشته شود.

راه های زیادی برای تولید ریلز های خلاقانه وجود دارد که میتوانید از آنها استفاده و ریلز های خلاقانه خود را بسازید تا ریلز شما به اکسپلورر راه پیدا کرده و در نهایت به جذب فالوور برای شما منجر شود.

https://www.instagram.com/p/CHQYVWSp526/

بهینه کردن پروفایل برای جستجوی کاربران

بهینه کردن پروفایل برای جستجوی کاربران یکی از راه های اصلی هک رشد اینستاگرام بوده و حتما باید این استراتژی را در سال 2021 امتحان کنید.

طبق اطلاعیه اخیر اینستاگرام، از این پس کاربران 6 کشور انگلیسی زبان قادر هستند که از طریق کلمات کلیدی در اینستاگرام به جستجو بپردازند،در واقع از این پس کاربران این کشور ها قادر خواهند بود همانند گوگل در اینستاگرام نیز به جستجو بپردازند.

کارشناسان این حوزه معتقدند که این قابلیت جدیداینستاگرام باعث تحول عظیمی در اکوسیستم این شبکه اجتماعی خواهد شد.

این قابلیت به زودی برای تمامی کاربران فعال خواهد شد و کاربران میتوانند با جستجوی کلمات کلیدی خود، محتوا های مناسب را پیدا کنند.توجه کنید که این ویژگی با جستجوی هشتگ ها کاملا متفاوت بوده و به هم ربطی ندارند. بعنوان مثال کاربری که به دنبال محتوایی در مورد اموزش زبان برنامه نویسی میگردد، با جستجوی جمله “آموزش زبان برنامه نویسی” تمامی پست و پیج هایی که در مورد این جمله موضوعی منتشر کرده اند را مشاهده خواهد کرد.

بهینه سازی بیوگرافی پیج اینستاگرام برای جذب فالوور اینستاگرامی

طبق گفته سخنگوی اینستاگرام، فاکتور های زیادی از جمله جنس محتوای تولیدی، کپشن ها، زمان انتشار محتوا و … و همچنین استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی به کاربران کمک خواهد نمود که باکیفیت ترین نتایج و محتوا های مرتبط با جستجوی خود را مشاهده کنند.

با این تغییرات، بهینه سازی بیوگرافی و نام کاربری پیج شما بسیار مهمتر از قبل میباشد.

کارشناس اینستاگرام خانم Elisa Drama به هزاران تولیدکننده محتوا، فریلنسرها و کارآفرین ها آموزش میدهد که چگونه پیج اینستاگرام خود را رشد دهند، راه مورد علاقه خانم دراما برای رتبه گرفتن پیج کاربران در جستجوی کاربران، بهینه سازی نام کاربری و فیلد نام است! سعی کنید نام انتخابی و بیوگرافی پیج خود را به‌گونه ایی بنویسید که در نتایج جستجوی کاربران نمایش داده شود.

بیشتر افراد فقط به username توجه میکنند ولی فیلد نام نیز بسیار مهم است.برای انتخاب نام پیج مسائلی همچون اینکه جایگاه شما کجاست و در چه صنعتی فعالیت میکنید و یا چه کسانی مخاطب شما هستند و شما چه ارزش و یا خدماتی برای آنها دارید و به آنها ارائه میکنید را در نظر بگیرید.

انتخاب یک نام کاربری و نام پیج درست به شما کمک شایان در جهت جذب فالوور با نرخ تعامل بالا خواهد کرد.

استفاده از ربات اینستاگرام

با استفاده از ربات اینستاگرام شما این امکان را خواهید داشت که فالوور و لایک کاملا ارگانیک و هدفمند را جذب کرده و نرخ تعامل پیج خود را افزایش دهید، ربات اینستاگرامی تکنولوژیست بوجود آمده است تا فعالیت های تکراری و حوصله سربری همانند فالو،آنفالو،لایک،ارسال کامنت و دایرکت،بازدید استوری،بازنشرپست و … که انجام دادن آنها وقت زیادی از کاربران میگیرد را بصورت خودکار و هدفمند انجام داده و با انجام این فعالیت ها بطور مداوم و خستگی ناپذیر باعث افزایش تعامل سایر افراد با  اکانت کاربر استفاده کننده از ربات شده و شانس دیده شدن اکانت کاربر را افزایش میدهد و در نهایت،پیج کاربر ربات فالوور واقعی و فعال را جذب خواهد کرد، چرا که در این روش فالوور ها با رغبت و انتخاب خود پیج کاربر ربات را فالو و با آن تعامل خواهند نمود.

ربات اینستاگرامی تکنولوژیست قویترین ربات اینستاگرامی فعال در ایران در سال 2021 بوده که قابلیت ها و ابزار های نوین و به‌روزی را در اختیار کاربرانش قرار میدهد تا بتوانند با استفاده از آنها کسب وکار و پیج اینستاگرامی خود را توسعه داده و فالوور اینستاگرامی واقعی جذب کنند

ربات اینستاگرام تکنولوژیست

ساخت IGTV سریالی

یکی از پیش بینی های گذشته ما این بود که در سال 2020 قابلیت IGTV به یکی از بخش های حیاتی اینستاگرام تبدیل میشود و این اتفاق هم رخ داد و بعید به نظر میرسد که اینستاگرام بزودی قصد غیرفعال کردن این قابلیت را داشته باشد.

با توجه به اتفاقات تلخ سال 2020 و قرنطینه های جهانی که بواسطه ویروس کرونا در تمام کشور های دنیا رخ داد، کاربران اینترنت و پلتفرم اینستاگرام افزایش چشمگیری داشتند و افراد سعی در انتقال کسب و کار خود به فضای سایبری و شبکه های اجتماعی داشتند.

قابلیت IGTV در پیج اینستاگرام

به لطف قابلیت IGTV شما میتوانید به راحتی ویدیو های طولانی در مورد خود و کسب و کارتان را در اینستاگرام بارگزاری کنید و مخاطبان خود را تحت تاثیر قرار دهید.

IGTV سریالی یک راه خلاقانه برای ارتباط برقرار کردن با مخاطبان و جذب فالوور واقعی اینستاگرام است. اگر تا اکنون هیچ ویدیو IGTV در پیج خود بارگزاری نکرده اید، همین حالا به سراغ تولید یک یک ویدیو خلاقانه بروید و آنرا در پیج اینستاگرام خود منتشر کنید.

قابلیت igtv اینستاگرام برای افزایش لایک  و فالوور

اگر نمیدانید که چه موضوعی را انتخاب کنید به این فکر کنید که مخاطبان شما حاضر هستند چه نوع ویدیوی و با چه موضوعی را تا انتها مشاهده کنند.اگر به پاسخی رسیدید وقت را تلف نکنید و همین امروز شروع به تولید محتوای ویدیویی کنید.

متنوع و خلاق تر باشید:

داشتن یک پیج متنوع و جذاب و فراگیر نتنها کار درستی است بلکه همچنین راهیست برای ایجاد تعامل سازنده مخاطبان ،افزایش فالوور و تقویت جامعه مجازی است که شما شکل داده اید.

راه های بسیاری برای متنوع و خلاقانه تر کردن اکانت اینستاگرام شما وجود دارد، تنها کافیست در اینترنت به جستجوی آنها پرداخته و آنها را روی پیج خودتان پیاده سازی کنید.

طبق آمار 85 درصد ویدیو ها در فیسبوک بدون صدا دیده میشوند.

سعی کنید ویدیو های IGTV خود را با زیرنویس تولید کنید.البته اینستاگرام برنامه ایی برای تولید زیرنویس خودکار (همانند یوتیوب) برای 16 زبان محبوب و پر استفاده دنیا دارد که هنوز این برنامه پیاده سازی نشده است.

آیا میدانستید 74 درصد مشتریان انتظار دارند که برند و یا اکانت مورد علاقه آنها در موضوعات مهم موضع بگیرند.با موضع گرفتن درمورد اتفاقات روز باعث افزایش وفاداری مشتریان به برندتان میشوید!

https://www.instagram.com/p/CEFG6SUHPFa/

همکاری با میکرواینفلوئنسر ها:

اگر قصد دارید که در سال 2021 مخاطبان جدیدی پیدا کنید، همکاری با میکرو اینفلوئنسرها یکی از بهترین استراتژی ها برای اینکار است.البته که همکاری با اکانت هایی که تیک آبی و مخاطبین بسیاری دارند شاید همیشه بهترین گزینه ممکن نباشد.

طبق مطالعات اخیر، اینفلوئنسرهایی که بین 10K تا 100K مخاطب دارند،بهترین گزینه جهت انجام تبلیغات و دریافت فالوور و نرخ تعامل هستند. از مدیر روابط عمومی later خانم ChrissyAbram درباره مزیت کارکردن با میکرواینفلوئنسرها پرسیدیم:

“همکاری با میکرواینفلوئنسرها میتواند فالوور اینستاگرامی فعال و درگیر را برای شما به ارمغان بیاورد بدون آنکه برای جذب آنها نیاز به جلب توجه بیشتری داشته باشید.

اینفلوئنسر های اینستاگرام و بهترین ربات اینستاگرامی

تولید محتوای معتبر قابل انتشار:

ارزش تولید محتوای معتبر جهت دریافت مخاطب همچنان در سال 2021 نیز یکی از بهترین راه های جذب فالوور اینستاگرام است.

در اینستاگرام، تولید محتوای ارزشمند یکی از بهترین راه های جذب مخاطب است زیرا پست ها و استوری ها قابلیت به اشتراک گذاشته شدن توسط مخاطبان را دارا میباشند و مخاطبان شما میتوانند محتوای تولیدی توسط شما را با نزدیکان خود به اشتراک بگذراند.

وقتی کاری میکنید که فالوورهایتان با شما احساس صمیمیت و دوستی بکنند و درنهایت اعتباری نزد آنها کسب میکنید، آنها نیز محتوای شما را با افراد نزدیک به خود به اشتراک خواهند گذاشت.

الگوریتم اینستاگرام به محتواهایی که توسط کاربران مورد توجه قرار میگیرند علاقه‌مند بوده و با به اشتراک گذاشته شدن محتوای تولیدی شما توسط فالوورهایتان، الگوریتم اینستاگرام آن محتوا را،محتوایی جذاب تلقی کرده و آن را از طریق اکسپلورر به افراد بیشتری که فکر میکند آنها نیز محتوای شما را دوست خواهند داشت نمایش میدهد.

در نهایت این اتفاق، برای پیج شما فالوور های جدید و علاقه مند به شما را به ارمغان می‌آورد.

نکته خیلی مهم: برای رشد پیج اینستاگرام خود باید وقت صرف کنید و علاوه به پاسخ دادن به کامنت ها و دایرکت های دریافتی،تعامل با پیج هایی که دنبال میکنید و اکانت هایی که مخاطبانی دارند که فکر میکنید آنها نیز به محتوای شما علاقه مند هستند باعث میشود که فالوورهای آنها،پیج و پست های شما را حتی برای یکبار بررسی و درصورتی که به آن علاقه داشته باشند،شما را فالو کنند.

نکته جالب و کاربردی: وقتی پستی را میبینید که واقعا به آن علاقه دارید،زیر آن پست، نظر خودتان را با دیگران به اشتراک گذاشته و با دیگران تعامل کنید.کامنت شما ممکن است توسط صاحب پست مفید ارزیابی شده و در پایین پست پین شود و هزارن نفر آنرا ببینند،بدین گونه شما شانس فالو شدن توسط هزاران فالوور بلقوه را خواهید داشت.

استراتژی های افزایش فالوور اینستاگرام

همچنین تعامل با اکانت های دیگر،منجر به این میشود که الگوریتم اینستاگرام متوجه رابطه بین شما و اکانت های دیگر شود.این اتفاق به اکانت شما کمک میکند که در لیست پیشنهادات فالوور های آن پیج قرار بگیرید و شانس دیده شدن داشته باشید.

انتشار محتوای تولیدی خودتان در سایر پلتفرم ها

اگر شما به دنبال راه جدیدی برای رشد فالوور خود هستید، تبلیغات بین پلتفرمی محتوای اینستاگرام در سایر پلتفرم ها میتواند پاسخ شما باشد.

معتقدیم که پلتفرم های تیک تاک و پینترست دو پلتفرم مناسب برای رشد فالوورهای شما در سال 2021 خواهند بود.

با استفاده از این دو پلتفرم و ارسال محتوای تولیدی اینستاگرام در این پلتفرم ها شاهد جذب فالوور بین پلتفرمی خواهید بود. در تیک تاک اولین کاری که باید انجام بدین،اتصال اکانت اینستاگرامتان به اکانت تیک تاک شماست. در آن سو اتصال اکانت اینستاگرام و پینترست موجب جذب فالوور برای شما خواهد شد.

15 راه برای افزایش فالوور اینستاگرام

نوشتن کپشن های طولانی تر:

استفاده از کپشن های طولانی در سال 2020 موجب افزایش فالوور شده، این استراتژی در سال 2021 نیز کماکان تاثیرگذاری خود را دارد و استفاده از این استراتژی، فالوور های جدیدی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

https://www.instagram.com/p/CGnMSpEHGGr/

درکنار رعایت مواردی همچون استفاده از عکس باکیفیت، انتخاب موضوع مناسب و برند سازی بصری، کاربران نیاز به دریافت اطلاعات بیشتری در مورد محتوای بصری دارند که برای دریافت اطلاعات به کپشن مراجعه می‌کنند.

در واقع مطابق آمار منتشر شده، میانگین طول کپشن پست های اینستاگرام به نسبت سال 2016 دوبرابر شده است.

پیشبینی میشود که در سال 2021 میانگین کپشن پست های اینستاگرامی به 405 کاراکتر برسد;یعنی بین 65 تا 70 کلمه بطور میانگین.

امار میزان طول کپشن پیج اینستاگرام از سال 2016

اینفلوئنسر ها اولین قشری بودند که متوجه این امر شدند و با انتشار پست هایی با کپشن طولانی درپی جذب فالوور و نرخ تعامل بیشتر بودند.

درکنار اینفلوئنسرها، برند ها نیز متوجه این امر شده و طول کپشن پست های خود را افزایش دادند تا بتوانند نرخ تعامل بیشتری را از کاربران دریافت نمایند.

مادامی که کاربران زمان بیشتری را در مواجهه با محتوای تولیدی شما میگذرانند،نرخ تعامل پیج شما افزایش میابد، درواقع یکی از معیار های تعیین میزان نرخ تعامل پیج شما، میزان زمانی است که کاربران در مواجهه با محتوای پیج شما صرف میکنند، استفاده از کپشن های طولانی باعث بالا رفتن زمان صرف شده مخاطبان شما در مواجهه با پیج شما شده و این نکته برای پیج شما بشدت سودمندخواهد بود.

درکنار این موارد، استفاده از کپشن های طولانی این شانس را به شما میدهد که بتوانید کلمه های کلیدی بیشتری را در کپشن های خود بگنجانید و این موضوع در زمان جستجو توسط کلمات کلیدی به نمایش پست شما در لیست نتایج کمک شایانی خواهد نمود.

برگزاری لایو در اینستاگرام:

لایو گذاشتن در اینستاگرام یکی از بهترین راه های افزایش فالوور است.شما باتوجه به نوع فعالیت خودتان میتوانید با برگزاری لایو،توجه مخاطبان خود را جلب نمایید.علاوه بر این مزیتی که برگزاری لایو اینستاگرام دارد اینست که زمانی که شما اقدام به برگزاری لایو میکنید،پیج شما به ابتدای تایم لاین نمایش استوری ها در بالای اپ اینستاگرام منتقل میشود و این امکان برای شما فراهم میشود که فالوور های روح خود را به فالوور های معمولی تبدیل کنید.

استراتژی های افزایش فالوور اینستاگرام

علاوه بر این از لایو اینستاگرام میتوانید جهت معرفی محصولات یا خدمات خود نیز استفاده کنید.

در بعضی از کشورها،امکان خرید مستقیم از طریق لایو برای کاربران فعال است که متاسفانه این قابلیت در ایران غیرفعال است و این امکان وجود ندارد.

افزایش فالوور و رشد پیج از طریق لایو اینستاگرام

ایجاد چالش یا بازی ویروسی:

هشتگ های #fliptheswitch و #buthtubchallenge دو بازی و چالش برتر سال 2020 بودند.

اینفلوئنسرها و برند ها در سال2020 به قدرت چالش های ویروسی اینستاگرام پی بردند.

شیوه تولید چالش بدینگونه است که فرد از مخاطبان خود یک درخواست معقول و جذاب میکند و از آنها میخواهد که یک کار جالب و فان را تحت قالب چالش انجام داده و چندنفر ازدوستان خود را نیز به انجام آن چالش دعوت کنند و بدین صورت به سرعت تمامی پلتفرم اینستاگرام و کاربران با این چالش یا بازی آشنا میشوند.

میزان محبوبیت بازی یا چالش اینستاگرامی به میزان استقبال کاربران و ادامه دادن زنجیره دعوت افراد جدید به چالش وابسته است.

درصورتی که بتوانید یک چالش جذاب را ایجاد و در آن چالش برند یا خدمات خود را معرفی و ارائه کنید میتوانید ره صد ساله را یک شبه طی کرده و به میزان قابل توجهی فالوور واقعی جذب کنید.

https://www.instagram.com/p/B-0aa-DhRAd/?utm_source=ig_embed

ایجاد هشتگ مخصوص برند شما:

ایجاد هشتگ اختصاصی یک راه فوق العاده برای کمک به پخش یک کلمه در مورد کسب و کار شما و باعث ایجاد یک جامعه مجازی و وفادار و جذب فالوور واقعی برای پیجتان میشود.

یک هشتگ مخصوص برند شما، هشتگی است که کسب و کار شما را معرفی کرده و مختص شماست.

این هشتگ میتواند نام شرکت، نام یک محصول ،خدماتی که ارائه میکنید ،یک رویداد یا نام یک کمپین و… در مورد شما باشد.

مطابق گزارش visual object یکی از بهترین راه ها برای موفقیت این استراتژی، ایجاد انگیزه در مخاطب است.

بعنوان مثال: شرکت BirdGray که خدمات لباس عروس را ارئه میکند،مخاطبان خود را به استفاده از هشتگ برند خود تشویق میکند ودر ازای استفاده انها از هشتگ شرکت و تولید محتوای مرتبط با کسب کارآنها، به قید قرعه به مخاطبانی که از هشتگ مخصوص برند شرکت در زیر پست خود استفاده کرده اند، خدمات رایگان جایزه میدهد.

شما نیز میتوانید برای ایجاد انگیزه در فالوورهایتان، یک جایزه نفیس در نظر بگیرید.

هشتگ برند برای رشدپیج اینستاگرام

ساختن میم های اختصاصی:

برند ها و اینفلوئنسر ها به خوبی به قدرت بی نظیر میم ها در ساخت جامعه مجازی وفادار پی برده اند.درواقع meme ها به یک راه موثر در معرفی برند و کسب و کار شما به دیگران و جذب فالوور جدید تبدیل شده است.

طبق آمار 55 درصد افراد بین 13 تا 35 ساله حداقل یکبار در هفته برای دوستان خود میم های خنده دار ارسال میکنند.

میم ها برلای جذب فالوور اینستاگرام

ساخت فیلتر استوری مخصوص و جذاب:

مزیت ویژه ایی که فیلتر استوری ساخته شده توسط شما برای شما بوجود می‌آورد اینست که کاربران با استفاده از فیلتر شما و با کلیک بر روی اسم شما در گوشه سمت چپ بالای اپلیکیشن اینستاگرام میتوانند مشخصات سازنده فیلتر که خود شما میباشید را مشاهده و شما را دنبال کنند.

در واقع با تولید فیلتر های جذاب میتوانید شانس دیده شدن پیج خود را به طرز فوق العاده ایی افزایش دهید.

فیلتر اینستاگرام برای افزایش فالوور اینستاگرام

همکاری با برند های خفن:

درنهایت پانزدهمین استراتژی ممکن برای جذب فالوور، همکاری و سفارش تبلیغات از یک برند معتبر است،این استراتژی با توجه به هزینه های بالا برای تمامی افراد مناسب نیست اما شما با پیاده سازی 14 استراتژی قبلی بخصوص سه مورد اول قطعا میتوانید فالوور جدید جذب کرده و کسب و کار خود را توسعه دهید.

منبع: later

سعیدیگانه

سعیدیگانه

گیک و بنیان‌گذار و سردبیر وبسایت گیک تیوب | بلاگر و یه مهندس نرم افزار با هوشی متوسط که عاشق دنیای تکنولوژیه, کتاب زیاد میخونه, فعال حوزه تکنولوژیه, دوست داره به دیگران کمک کنه و درحال پرداخت سهمش از توسعه جامعشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا