10 روش برای افزایش نرخ تعامل (engagement rate) پیج اینستاگرام در سال ۲۰۲۱

این نوشته شامل آموزش ویدیویی است. برای مشاهده vpn خودتون رو روشن کنید

برای مشاهده ویدیو در یوتوب لطفا VPN خود را روشن کنید

10 راه برای افزایش نرخ تعامل پیج اینستاگرام

 تا همین چند وقت پیش جهانیان میزان لایکهای یک پست را به عنوان یک معیار اصلی برای سنجش میزان کیفیت و بهینه بودن آن پست در نظر می‌گرفتند اما اکنون یک معیار بسیار دقیق تر و جامع تر برای سنجش کیفیت پیج های اینستاگرامی به نام نرخ تعامل یا همان انگیجمنت ریت (engagement rate) مطرح شده است است که این معیار میزان تعاملات کاربران پیج اینستاگرام مشخصی را اندازه گیری می کند و در نهایت یک عدد را به عنوان خروجی اعلام می دارد که هرچه آن عدد بیشتر باشد به این معناست که پیچ در جذب مخاطب موفق تر عمل کرده و کاربران تعامل بیشتری با آن پیج داشته اند.

نرخ تعامل پیج اینستاگرام چیست؟

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم نرخ تعامل معیاری برای اندازه گیری میزان تعاملات فالوورهای یک پیج با آن است.

نرخ تعامل بر اساس چه فاکتورهایی سنجیده می شود؟

نرخ تعامل بر اساس میزان ریپلای های فالوورها به استوری های پیج، میزان ارسال کامنت در زیر پست ها، میزان پیامهای دایرکت دریافتی پیج، تعداد لایک هایی که پست های شما دریافت می کنند و کلاً تمام تعاملاتی که فالوورها می‌توانند با یک پیج داشته باشند سنجیده میشود.

 اما نکته جالب اینجاست که تمامی اکشن ها وزن یکسانی ندارند و ارزش آنها با هم متفاوت است به عنوان مثال ارزش دریافت کامنت خیلی بیشتر از دریافت ریپلای برای استوری است.

دریافت کامنت با ارزش‌ترین اتفاقی است که ممکن است برای یک پست رخ دهد هر چقدر یک پست بتواند کامنت های بیشتری را دریافت کند نرخ تعامل آن بالاتر می رود.

 اکشن لایک سبک ترین و کامنت سنگین ترین وزن در میان اکشن های موجود را دارا می باشند.  این‌که اینفلوئنسرها مخاطبانشان را به ارسال کامنت زیر پست هایشان تشویق می‌کنند نیز بخاطر همین موضوع می‌باشد.

الگوریتم اینستاگرام به چه پیج هایی علاقه مند است؟

 الگوریتم اینستاگرام به  پیج هایی که نرخ تعامل آنها بالاست، علاقه مند تر است و معمولاً پست‌های اینگونه پیچ ها بیشتر از سایر پیج ها به اکسپلورر راه می‌یابند; در واقع الگوریتم اینستاگرام  با بررسی نرخ تعامل پست های اینگونه پیج ها تشخیص می دهد که کاربران تعامل قابل قبولی را با پست ها و پیج داشته اند لذا با انتقال پست به اکسپلورر این شانس را به آن پست و آن پیج می‌دهد که توسط افراد علاقه‌مند بیشتری دیده شوند.

با توجه به مطالب گفته شده باید تاکنون میزان اهمیت نرخ تعامل را فهمیده باشید در این مقاله ۱۰ روش برای افزایش نرخ تعامل پیج اینستاگرامی را توضیح می‌دهیم که با استفاده از آنها می توانید پیج خودتان را به صورت ارگانیک و طبیعی رشد دهید.

روش های افزایش نرخ تعامل پیج اینستاگرام:

1-تولید محتوای قابل ذخیره شدن..

2-شروع تعامل با کاربران از طریق استوری.

3-تولید،آزمایش و تحلیل انواع محتوای جدید.

4-تولید محتوای فان.

5- تولید محتوای قابل انتشار

6-کپشن های طولانی بنویسید.

7-محتواهایی که مخاطبان دوست دارند منتشر کنید.

8-محتوای ویدیویی منتشر کنید.

9- بهترین زمان برای ارسال محتوا را کشف کنید.

10-به هشتگ ها بیشتر توجه کنید.

محتوای هایی که بیشتر Save میشوند را تولید کنید

ذخیره شدن پست منتشر شده توسط شما، برای پیج تان انگیجمنت به ارمغان می آورد و هر چقدر که پست شما بیشتر توسط دیگران ذخیره شود نرخ تعامل شما نیز بیشتر خواهد بود.  در واقع با ذخیره شدن پست شما، افراد بعداً نیز به سراغ آن خواهند آمد و با آن تعامل خواهند کرد; ساخت پستهای چند برگی که هر برگ از آن، عکس نوشته ای باشد که جزئیاتی به کاربر بدهد، بهترین راه برای ترغیب کاربران اینستاگرام جهت ذخیره کردن محتوای تولیدشده توسط شماست.

engagementrate

شروع تعامل با فالوور ها از طریق استوری

 بیشتر از ۵۰۰ میلیون کاربر اینستاگرام هر روز استوری های فالووینگ هایشان را مشاهده می کند که دانستن همین نکته اهمیت استوری ها را نمایان میکند. استفاده از قابلیت استیکرهای استوری اینستاگرام باعث بالا رفتن نرخ تعامل پیج اینستاگرام شما یا همان engagement rate میشود.

انواع استیکر استوری اینستاگرام

استیکر question یا سوال بپرسید:

با استفاده از استیکر سوال بپرسید می توانید از فالوورهایتان در مورد یک موضوع جذاب نظر بخواهید، هر پاسخی که دریافت می کنید یک انگیجمنت برای شما محسوب می‌شود.  با پاسخ دادن به سوالات فالوورها و همچنین ریپلایی زدن روی پاسخ های که مخاطبانتان برای شما ارسال کرده‌اند و همچنین تعامل از طریق دایرکت با آنها،میتوانید نرخ تعامل خود را افزایش دهید.

استیکر برای افزایش نرخ تعامل و فالوور اینستاگرام
استیکر quiz یا پرسش چندگزینه ایی:

با استفاده از این استیکر می توانید از فالوورهایتان امتحان بگیرید!

 یک سوال جذاب را انتخاب و چهارگزینه برای پاسخ دادن فالوور ها انتخاب کنید و استوری خود را منتشر کنید.

 هر پاسخی که کاربران می دهند باعث کسب انگیجمنت برای شما خواهد شد.

engagement rate اینستاگرام
استیکر countdown یا شمارش معکوس:

 اگر میخواهید فالوورهایتان از زمان یک رویداد مهم مثلا زمان معرفی محصول جدیدتان و یا زمان انتشار پست جدید شما مطلع شوند، از استیکر شمارش معکوس استفاده کنید.

فالوورهایتان بعد از انتخاب این استیکر و لمس کردن آن در زمانی که شما تعیین کرده اید یک اعلان از جانب اینستاگرام دریافت خواهند نمود.

استیکر شمارش معکوس برای افزایش نرخ تعامل پیج اینستاگرام

تمامی موارد گفته شده در بالا هرکدام باعث جذب نرخ تعامل برای پیج شما خواهند شد.

تولید،آزمایش و تحلیل انواع محتوای جدید

تا زمانی که نوع محتوای مورد علاقه فالوورهایتان را پیدا نکرده اید سعی کنید که محتواهای متنوع تولید و بازخورد آن را بررسی کنید با کشف سلیقه مخاطب میزان نرخ تعامل شما چند برابر خواهد شد.

چند ایده برای تولید محتوای متنوع:

  محتوای شامل مینی اینفوگرافی و یا ویدیو های سلفی را امتحان کنید.
  استفاده از IGTV و Reels را امتحان کنید.
محتوای تولیدی در استوری های خود را تغییر دهید و از قالب های آماده بهره ببرید.

 با استفاده از سیستم ارسال محتوای هوشمند ربات اینستاگرام تکنولوژیست قادر خواهید بود تا محتواهای تولیدی خود را زمان بندی کنید تا راس ساعت و زمانی که شما دوست دارید به روی پیج اینستاگرامی شما تحت قالب استوری و یا پست ارسال شوند.

مقاله معرفی کامل ربات اینستاگرام تکنولوژیست

محتوای فان منتشر کنید

 منکر این قضیه نمی توان بود که محتوای طنز و فان در صدر علاقه کاربران اینستاگرام قرار دارد لااقل در ایران  اینگونه است. در کنار فعالیت‌های رسمی و جدی،سعی کنید که محتوای طنز و داغ و وایرال شده روز را نیز با دنبال کننده هایتان به اشتراک بگذارید.

 با استفاده از فیلترهای استوری اینستاگرام می توانید ویدیو های  فان و جذابی از خود ضبط و منتشر کنید.

فیلتر اینستاگرام برای افزایش نرخ تعامل

محتوای قابل انتشار بسازید

 تولید محتوای قابل انتشار باعث جذب نرخ تعامل یا همان انگیجمنت برای پیج اینستاگرام شما خواهد شد.  اگر محتوایی که تولید میکنید جذاب باشد توسط فالوورهایتان با دوستان و آشنا هایشان به اشتراک گذاشته می‌شود و علاوه بر دریافت انگیجمنت، فالوورهای جدیدی نیز برای شما به ارمغان می آورد.

محتوای قابل انتشار برای افزایش نرخ engagement

کپشن های طولانی بنویسید

آیا می دانستید که محدودیت کپشن اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ به بیش از ۲۲۰۰ کاراکتر رسیده است.

 همانطور که قبلا در مقاله 15 راه برای جذب فالوور اینستاگرام در سال 2021-صددرصد تضمینی توضیح دادیم یکی از راه های سنجش میزان نرخ تعامل یک پست، میزان زمانی است که کاربران در مواجهه با آن صرف می کنند.

 کپشن های طولانی باعث بالا رفتن میزان زمان صرف شده فالوورهای شما در مواجه با پست های شما شده و نرخ تعامل پیج اینستاگرام شما را افزایش می دهد.

محتواهایی که فالوورهایتان می‌پسندند منتشر کنید

 بعد از مدتی که شروع به تولید محتوا کنید متوجه می شوید که چه نوع محتوایی بیشتر مورد پسند فالوورهای شماست و آن ها به چه موضوعی بیشتر علاقه مند هستند. با تولید محتوای مناسب به طور خودکار نرخ تعامل پیج شما افزایش خواهد یافت.

محتوای ویدیویی  بیشتری تولید کنید

 با توجه به ماهیت محتوای ویدیویی، میزان زمان صرف شده کاربران در مواجهه با یک پست ویدیویی خیلی بیشتر از زمان صرف شده در مواجهه با یک پست صرفاً تصویری است همچنین محتوای ویدیویی بیشتر کاربران را با خود درگیر کرده و باعث افزایش نرخ تعامل پیج اینستاگرامی شما خواهد شد.

زمان مناسب برای انتشار محتوا روی پیج خود را پیدا کنید.

 با استفاده از ربات اینستاگرام تکنولوژیست خواهید توانست که محتوای خود را از قبل زمان بندی کرده و در زمانی که تشخیص می دهید به روی پیج خود منتشر کنید; با بررسی بازخوردها متوجه خواهید شد که چه زمان هایی از شبانه روز برای ارسال محتوا مناسب تر بوده و فالوورهای شما در چه زمانی از شبانه روز مایل به تعامل بیشتر با محتوای شما هستند .

پس از پیدا کردن زمان مناسب برای انتشار محتوا در پیج اینستاگرام خود، با ارسال محتوا در آن زمانی که پیدا کرده اید، به طور خودکار نرخ تعامل پیج اینستاگرام شما چند برابر خواهد شد.

https://www.instagram.com/p/CIlHLZWpciz/

به هشتگ ها توجه بیشتری داشته باشید

تولید محتوا به تنهایی کافی نیست. با استفاده از هشتگ های مناسب و مرتبط به محتوا های تولیدی خود این شانس را خواهید داشت که فالوورهای بلقوه‌ای که در اینستاگرام به دنبال محتوایی هستند که شما آن را تولید می‌کنید را پیدا کرده و این اتفاق خیلی خوبی است زیرا مخاطبان جدیدتان به محتوای تولیدی توسط شما به شدت علاقه‌مند بوده و همین نکته به طور خودکار و بدون انجام هیچ کار خاصی باعث افزایش نرخ تعامل پیج شما  خواهد شد.

منبع: Later

سعیدیگانه

سعیدیگانه

گیک و بنیان‌گذار و سردبیر وبسایت گیک تیوب | بلاگر و یه مهندس نرم افزار با هوشی متوسط که عاشق دنیای تکنولوژیه, کتاب زیاد میخونه, فعال حوزه تکنولوژیه, دوست داره به دیگران کمک کنه و درحال پرداخت سهمش از توسعه جامعشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا