بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام

این نوشته شامل آموزش ویدیویی است. برای مشاهده vpn خودتون رو روشن کنید

برای مشاهده ویدیو در یوتوب لطفا VPN خود را روشن کنید

بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام

مقدمه:

 پاسخ کوتاه این پرسش این است: بستگی دارد که فالوور هایتان در کجا زندگی می کنند.

 طبق بررسی ۱۲ میلیون پست اینستاگرام توسط آژانس های فعال در حوزه  شبکه های اجتماعی به طور عمومی بهترین ساعات برای ارسال پست در اینستاگرام بین ساعت ۹ تا ۱۱ صبح است صد البته که این حرف برای تمامی اکانت ها صدق نمی کند و مخاطبان هر اکانت در زمان منحصر به فردی آنلاین هستند.

در تحقیقات انجام شده کارشناسان میزان تعامل دریافتی بیشتر از ۱۲ میلیون پست که در ساعات مختلف شبانه روز ارسال شده اند را بررسی و دریافتند که به طور عمومی پست هایی که در بین ساعات ۹ تا ۱۱ قبل از ظهر ارسال شده‌اند نرخ تعامل بیشتری به نسبت سایر پست هایی که در زمان های دیگری از شبانه روز ارسال شده‌اند دریافت نموده اند. در این مقاله به شما توضیح خواهم داد که چگونه بهترین زمان ممکن برای ارسال پست های تان در اینستاگرام را کشف کنید.

 بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام چه زمانی است؟

 طبق تحقیقات انجام شده توسط آژانس Later بیشتر از ۱۲ میلیون پست ارسالی از اکانت هایی که بین صد نفر تا یک میلیون نفر فالوور داشته‌اند آنالیز شده اند و ساعاتی که برای ارسال پست به طور عمومی مناسب است طبق تحلیل ها شناسایی شده است  که نتیجه آن را در عکس زیر مشاهده می کنید.

زمان مناسب برای ارسال محتوا اینستاگرام

 توجه کنید که این تحقیق روی اکانت های فعال در جغرافیای کشور آمریکا انجام شده و تمام این زمان های اعلامی در آن بر اساس زمان استاندارد شرق آمریکاست.

بدیهی است که  با توجه به مسائلی از قبیل مسائل فرهنگی و سایر متغیرها  قطعاً زمان مناسب برای ارسال پست در اینستاگرام برای هر کشوری متفاوت و منحصر به فرد است.

سه زمان برتر برای ارسال پست در روز های هفته:

سه زمان برتر برای ارسال پست در روز های هفته به ترتیب عبارتند از:

 شنبه: 11 صبح- 7 بعد از ظهر- 8 بعد از ظهر

 یکشنبه: 7 صبح- 8 صبح- 4 بعد از ظهر

 دوشنبه:6 صبح-10 صبح-10 شب

 سه شنبه:2 صبح-4 صبح-9 صبح

 چهارشنبه:7 صبح-8 صبح-11 بعد از ظهر

 پنجشنبه: 9صبح-12ظهر-7 بعد از ظهر

 جمعه:5صبح-1 بعد از ظهر-3بعد از ظهر

 این ساعات، ساعات برتر به صورت میانگین هستند اگر می خواهید بهترین زمان برای ارسال پست مخصوص به خود را پیدا کنید لطفاً تا انتهای مقاله با من همراه باشید.

گریزی به نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام

میزان شلوغ بودن تایم لاین فالوورهایتان و همچنین تعداد محتوایی که سایر اکانت هایی که فالوورهایتان در کنار پیج شما آنها را نیز دنبال کرده‌اند  بعد از انتشار محتوای شما توسط آن اکانت ها  تولید میشود فاکتورهای مهمی در بحث جایگاه محتوای شما در تایم لاین فالوورهایتان است.

 در واقع اینستاگرام یک وزن ویژه‌ای برای محتوای تازه تر قائل بوده و به گونه‌ای عمل می‌کند که همیشه محتواهای تازه تر در بالای تایم‌لاین کاربران قرار گیرد و در صورتی که شما در زمانی که فالوورهایتان آنلاین نیستند محتوای خود را منتشر کنید به دلیل اینکه فالوور های شما در اپ حضور ندارند محتوای تازه شما را نمی بینند اما ممکن است چند ساعت بعد آنلاین شوند و محتواهایی که بین زمانی که شما پست خود را منتشر کرده تا زمانی که فالوورهایتان آنلاین می شوند ممکن است بالاتر از محتوای شما در تایم لاین مخاطبانتان قرار گیرد.

 البته تازگی پست تنها معیار برای الگوریتم اینستاگرام نبوده و معیارهای زیادی از جمله میزان تعامل پیشین مخاطب با شما و میزان تعاملی که آن پست بعد از انتشار دریافت می کند و … در نمایش پست شما در بالای تایم لاین مخاطبانتان تاثیر گذار است. اینستاگرام همواره سعی می‌کند محتوایی به شما نشان دهد که به آن علاقه مند هستید.

بهترین روش های کشف زمان مناسب برای ارسال محتوا روی اینستاگرام

 استفاده از قابلیت ارسال محتوای هوشمند ربات اینستاگرامی تکنولوژیست:

 ربات اینستاگرام تکنولوژیست قابلیت ارسال محتوای زمانبندی شده را به کاربرانش ارائه می کند شما می توانید محتوای خود را آماده و در زمان های مختلف در طول روز و در روزهای هفته اقدام به ارسال محتوا به روی پیج اینستاگرامی خود نموده وبه مشاهده بازخورد بپردازید . بعد از چند بار صحیح و خطا بالاخره متوجه خواهید شد که بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام برای پیج اینستاگرامی شما چه ساعاتی از شبانه روز و در چه روزهایی از هفته میباشد.

تهیه اشتراک ربات اینستاگرام تکنولوژیست

استفاده از اطلاعات بخش آمار اینستاگرام یا همان  insights

در دو مقاله ” معرفی و آموزش کامل بخش آمار اینستاگرام insights ” و ” معرفی بخش آمار اینستاگرام insights-بخش دوم-آمار پست و استوری ” بخش insights یا همان بخش آمار اینستاگرام را به طور کامل معرفی کرده ایم.

با آنالیز زمان آنلاین بودن مخاطبانتان متوجه خواهید شد که اکثر فالوورهایتان در چه زمانی از شبانه روز در اینستاگرام آنلاین هستند.

معمولاً یک تا دو ساعت قبل از زمانی که اکثر فالوور هایتان در اینستاگرام آنلاین هستند بهترین زمان برای ارسال محتوای جدید شماست.

به عنوان مثال فکر کنید که با مشاهده بخش insights اکانت اینستاگرام خود متوجه می شوید که اکثر فالوورهایتان راس ساعت ۹ شب آنلاین هستند.

ربات اینستاگرام تکنولوژیست |insights

طبق تجربه بهتر است محتوای خود را یک ساعت قبل تر یعنی ساعت ۸ شب منتشر کنید تا بیشترین تعامل را از جانب فالوورهایتان کسب کنید.

استفاده از روش‌های غیر مکانیزه مثل یادداشت اطلاعات پست ها در اکسل:

ارسال دستی محتوای تولید شده در ساعات مختلف شبانه روز و یادداشت بازخوردشان نیز یک راه غیر بهینه برای پیدا کردن بهترین زمان ارسال پست به روی پیج اینستاگرام است.

بهترین زمان پست اینستاگرام

 مشغله های گوناگون افراد باعث می‌شود که ارسال پست در زمانهای مختلف برای آنها دشوار باشد توصیه من استفاده از ربات اینستاگرام تکنولوژیست است که با آن می توانید محتواهای خود را زمان بندی کنید و با خیال آسوده به کارهایتان رسیدگی کنید و نگران ارسال محتوای خود به روی پیج اینستاگرام خود نباشید ربات اینستاگرامی تکنولوژیست در راس ساعت و روزی که شما تعیین میکنید اقدام به ارسال محتوای شما به روی پیج اینستاگرام شما خواهد نمود.

نکات مهم درباره ارسال محتوا روی پیج اینستاگرام

نظم داشتن برای شما نرخ تعامل بیشتری را فراهم می آورد:

 الگوریتم اینستاگرام به محتوای پیج های فعال به شدت علاقه مند است به طوری که حتی اگر شما یک اینفلوئنسر باشید اگر به صورت منظم نتوانید که محتوا تولید کنید به مرور زمان میزان تعامل کاربران با پیج شما کاهش خواهد یافت.

تولید محتوای منظم بهترین راهی است که می توانید به اینستاگرام اثبات کنید که فعالیت جدی در این پلتفرم دارید و اینستاگرام نیز به افرادی که فعالیت جدی داشته باشند توجه ویژه می‌کند و محتواهای آنها را به اکسپلورر می‌برد تا در معرض دید افراد بیشتری قرار گیرند.

در واقع این اتفاق پاداش اینستاگرام به اکانت هایی است که در اینستاگرام فعال بوده و باعث رونق گرفتن اکوسیستم این پلتفرم محبوب میشوند.

 تولید و ارسال منظم محتوا در راس ساعت به صورت روزانه برای خیلی از افراد کار دشوار و طاقت فرسایی است و انجام دادن مرتب این روند بعد از مدت کوتاهی افراد را دلسرد و خسته می کند.

 اما راه حل چیست؟

راه حل این است که تنها کافیست موضوعاتی که مخاطبانتان به آن علاقه‌مند هستند را شناسایی کرده و محتواهای خود را به صورت یکجا آماده کنید و با استفاده از ربات اینستاگرام تکنولوژیست میتوانید محتواهای خود را زمان بندی کرده تا به صورت منظم و در راس زمان و تاریخ که شما تعیین میکنید به روی پیج اینستاگرام شما ارسال شوند.

در زمان‌هایی که فالوور هایتان در حال استراحت هستند محتواهای خود را ارسال کنید:

 اواخر هفته و همچنین ساعات بعد از صرف شام بهترین زمان برای ارسال محتوا  به روی پیج اینستاگرام هستند چرا که مخاطبان در اوقات فراغت قرار داشته و حس و حال تعامل با محتوای شما را دارند.

اینکه مخاطبانتان حس و حال تعامل با محتواهای شما را داشته باشند بسیار نکته مهمی است به عنوان مثال اگر پیج شما در حوزه آشپزی و معرفی بهترین رستوران های کشور فعالیت می کند بهتر است محتوا های خود را در زمان هایی قبل از صرف شام و ناهار ارسال کنید چرا که در این اوقات مخاطب شما گرسنه بوده و محتوای شما می تواند  توجه مخاطب را به خود جلب کند اما اگر محتوای خود را در زمان نیمه شب ارسال کنید خواهید دید که نرخ تعامل کاربران با محتوای شما به شدت کاهش خواهد یافت چراکه زمانی که شما برای ارسال محتوا انتخاب کرده اید زمان نامناسبی بوده است و مخاطبان با توجه به نوع محتوایی که شما تولید می‌کنید در آن زمان اشتیاق و علاقه ای نسبت به دیدن غذاهای لذیذ ندارند در نتیجه در مواجهه با محتوای شما سریعاً از روی آن عبور خواهند کرد.

نسبت به وقایع روز واکنش نشان داده و محتوای خود را متناسب با آن تولید کنید:

سعی کنید محتوای خود را متناسب با وقایع روز برای مخاطبانتان ارسال کنید چرا که طبق مقاله ” 15 راه برای جذب فالوور اینستاگرام در سال ۲۰۲۱۷۴% مخاطبان یک برند یا اکانت انتظار دارند که برند یا اکانت مورد علاقه آنها  نسبت به موضوعات مهم روز واکنش نشان دهند.  با موضع گرفتن در مورد اتفاقات وایرال روزباعث افزایش وفاداری مشتریان یا فالوورهایتان به برند یا اکانت خود می شوید.

نتیجه گیری:

درکنار تولید محتوای مناسب، زمان ارسال محتوا و زمان مشاهده محتوای شما توسط مخاطبانتان از نکات تاثیرگذار در رشد پیج شما خواهند بود . شما میتوانید با بهره گیری از روش های گفته شده در این مقاله با ارسال محتوای ارزشمند خود در ساعات درست نرخ تعامل پیج اینستاگرام خود را بالا برده و پیج خود را توسعه دهید.

سعیدیگانه

سعیدیگانه

گیک و بنیان‌گذار و سردبیر وبسایت گیک تیوب | بلاگر و یه مهندس نرم افزار با هوشی متوسط که عاشق دنیای تکنولوژیه, کتاب زیاد میخونه, فعال حوزه تکنولوژیه, دوست داره به دیگران کمک کنه و درحال پرداخت سهمش از توسعه جامعشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا